Membongkar Penipuan Tajuddin Othman Abdullah

Friday, March 31, 2006

Main Page

Laman web ini adalah bagi untuk memperjelaskan mengenai penipuan dalam satu artikel berbentuk temuramah yang kononnya seorang yang bernama Ustaz Tajuddin Othman Abdullah yang mendakwa diri adalah seorang bekas paderi BESAR Catholic dengan nama Thomas Laiden dan berkhidmat di St Mary’s Church, Sandakan Sabah pada 1988 telah menukar agama kepada agama Islam.

Anda boleh baca temuramah itu di sini : Kisah Paderi Masuk Islam Sabah

Cerita mengenai "Ustaz" di telah lama tersebar di Internet sejak tahun 1998-1999 sehinggalah sekarang. Dari datang artikel ini pada mulanya adalah tidak ketahui. Artikel temuramah ini telah dicopy-paste oleh banyak website yang lain dan merupakan antara artikel yang paling popular yang berkaitan dengan negeri Sabah dalam internet. Namun apa yang menghairankan artikel seperti yang ini: Iktibar bagi mereka yang mudah terpedaya tidak pernah ditimbulkan oleh laman2 web berkenaan.

Kebanyakan orang yang membaca artikel ini tidak kira orang Islam dan juga orang Kristian sendiri mempercayai sepenuhnya artikel tanpa usul periksa.

Penipuan dalam temuramah ini juga disahkan melalui artikel2 dibawah:
Official Press Statement from Catholic Church Sabah (BM & BI)
No Such Priest in Sabah says Bishop
Rahsia Terbongkar
Kisah sebenar disebalik artikel

Apa tujuan sebenar artikel itu ditulis adalah tidak diketahui tapi tindakan penulis temuramah dan 'ustaz Tajuddin' dengan artikel sepanjang 2000 lebih perkataan itu boleh merosakkan keharmonian kehidupan masyarakat pelbagai bangsa dan agama di Malaysia.

55 Comments:

  • At 9:34 PM, Anonymous Anonymous said…

    Please visit my personal blog at http://katolik.wordpress.com. Your comments are welcome.

     
  • At 9:21 PM, Blogger alex said…

    Had the card been in his possession, he would, at that instant, have laid it on Aunt Missouri levitra without a qualm.. Van Kamp grinned understandingly, depakote and agreed to the infamous ruse.. Und you ave pelief in me , te Angel of te Odd? I nodded again. yasmin. All right? he said. abilify. Runaway in paxil a sailboat! exclaimed one of the canal boatmen when he had heard about the accident.. [5] Similar counter wish-dreams have been repeatedly reported to me cialis within the last few years by my pupils who thus reacted to their first encounter with the wish theory of the dream.. I mention this incident to illustrate the lack of conventionality and whimsical originality of the man, that stood out no less forcibly in his writings than in fioricet his daily life.. I've thought for some time that you were getting a cipro little overtrained.. Just what the deacon might have said or done after the impulse had been set going must remain unknown, for at the crucial moment a sound of militant bells, bells of defiance, jangled oxycontin up behind them, disturbing their personal absorption, and they looked around simultaneously.. The horse, startled by this sudden jerk upon his bit, which, combined with the thundering of the ibuprofen train, which was now on the bridge, made him think that something extraordinary was about to happen, gave a sudden and forcible start backward, so that not only the hind wheels of the light wagon, but the fore wheels and his own hind legs went into the water.. Aleck's ivories gleamed in the darkness as he disappeared. mirtazapine. It will be at once cialis noticed that it is this self-criticism which prevented the patient from imparting the ideas, which had indeed already excluded them from consciousness.. This interesting situation was up for zanaflex discussion at the Wednesday afternoon meeting of the Sisters' Sewing Society.. Van Kamp took a wad of loose bills from his trousers pocket, straightened them out leisurely, and placed them in his bill book, along with some smooth yellowbacks of eye-bulging denominations. tylenol. Now tell me, what does this diazepam mean? You know me: am I really bad enough to wish my sister to lose the only child she has left? Or does the dream mean that I wish Charles to be dead rather than Otto, whom I like so much better? I assured her that this interpretation was impossible...

     
  • At 5:44 PM, Anonymous Sandakan said…

    PENAMA DI BAWAH TIADA DALAM SEJARAH PASTORAL DI PAROKI ST. MARY SANDAKAN.

    Ustaz Tajuddin Othman Abdullah yang mendakwa diri adalah seorang bekas paderi BESAR Catholic dengan nama Thomas Laiden dan berkhidmat di St Mary’s Church, Sandakan Sabah pada 1988 telah menukar agama kepada agama Islam.

    http://www.rc.net/kotakinabalu/stmary/History1.htm

     
  • At 4:08 AM, Anonymous KLIK SAYA said…

    Blognya Menarik. akan saya tunggu updates berikutnya.
    Salam kenal.

    GBU

     
  • At 10:33 AM, Anonymous Anonymous said…

    kenapa nak membongkar penipuan tajudin othman abdullah...

    kenapa tak bongkar sahaja penipuan
    agama kristian selama ini...

     
  • At 11:48 PM, Anonymous Anonymous said…

    saya pernah jumpa si tajuddin ni,dan pernah bertugas satu jabatan, rasanya tk layak panggil ustaz yg mengaku orang sabah, dari segi rupa paras dia bukan orang sabah, samada dia orang Flores, atau Nusa Tenggara Indonesia, rambutnya kerinting dan kulit hitam, banyak bahasa dalam artikel temuramah tu guna bahasa indonesia, taktik dia mencelah dlm orang kenamaan, dan dia dh dapat Ic sekarang melalui seorang timbalan meneteri hal ehwal dalam negeri, tak tau la kenapa Kerajaan Negeri Melaka Amik dia kerja kt pejabat kerajaan.

     
  • At 7:09 PM, Blogger Mdedbiz Resources said…

    http://www.youtube.com/watch?v=0nGFjsg2wmM

    http://www.youtube.com/watch?v=pEQBnk3wNro&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=EWAeSytS5jA&feature=related

     
  • At 2:16 PM, Anonymous SahabatBaik said…

    Betapa BODOHNYA dia ini.....

    Anonymous said..
    "kenapa nak membongkar penipuan tajudin othman abdullah...kenapa tak bongkar sahaja penipuan agama kristian selama ini..."

    Bila dan bagaimana AGAMA KRISTIAN menipu, saya tak tahu dan ia dalah MIMPI si penulis BODOH ni..
    Dia cuma seorang DUNGU dan tidak tahu BERFIKIR!

    DAN dia bangga bahawa si USTAZnya itu MENIPU untuk menarik perhatian orang Kristian supaya masuk ISLAM..
    Ingat kami ni JAHIL?

    FIKIR2kan...

     
  • At 9:46 AM, Anonymous Anonymous said…

    Terlalu byk persoalan yg tidak dapat dijawab hingga sekarang tentang Kristian.

    1)Nabi Isa A.S tidak pernah pun mengaku dan mengatakan bhwa baginda adalah Tuhan mahupun anak Tuhan. Di dlm mn2 versi bible tiada satu pun ayat yg menyatakan bhwa Nabi Isa A.S mengaku dia adalah Tuhan.

    'Yahya' Fasal 5 ayat 30,'
    'tiadalah aku melakukan sesuatu melainkan dari apa yg telah aku dengar dan hukum itu adil adanya.kerana aku tidak melakukan perkara atas kehendak aku melainkan kehendak Dia yg menyurhkan aku'

    2)Konsep 'Triniti' 3 dlm 1. Logikkah 3 dlm 1 = 1? Jesus adalah anak Tuhan Bapa dan Roh kudus juga dari Tuhan Bapa, logik jika dikatakan mereka daripada Tuhan Bapa yg sama tetapi bolehkah Jesus itu datang daripada Roh Kudus atau Tuhan Bapa itu datang daripada Jesus atau Roh Kudus itu dari Jesus? Tak logik bukan?Bagaimana Tuhan Bapa itu adalah Jesus sebab Jesus itu adalah anak Tuhan Bapa?Adakah bapa dan anak adalah 1?

    Contohnya Saya anak kpd Peter dan sayalah Peter. Tapi saya juga adalah John dan John itu adalah Peter. Maka John itu Peter dan juga bapa saya.Pening bukan?

    kalau Jesus merupakan tuhan yang sebenar adakah dia terlalu lemah sehinggakan terpaksa mengorbankan diri sendiri untuk mengampunkan umatnya...

    kenapa dia tidak menggunakan kuasanya sebagai tuhan untuk mengampunkan dosa umatnya???

    kenapa dia perlu menyeksakan dirinya semata-mata untuk mengampunkan umatnya???


    3)Setiap bayi yg dilahirkan memikul dosa warisan? Apakah bayi itu akan masuk ke neraka andai dia mati ketika dilahirkan sebelum smpt dibabtiskan? Dosa Adam diwarisi melalui jasad atau roh manusia? diketahui, korban yang dilakukan oleh setiap manusia yang dilahirkan akan menghapuskan dosa warisan adam. jika dosa diwarisi melalui jasad, mengapa bayi yang dilahirkan masih berdosa sedangkan dosa ibu bapanya telah terhapus setelah melakukan korban? jika dosa diwarisi melalui roh, bukankah roh datang dari tuhan dan apa kaitannya dengan adam? dari mana sebenarnya dosa adam diwarisi?

    'Fathers shall not be put to death for their children, nor children put to death for their fathers; each is to die for his own sin.' (Deuteronomy 24:16)

    Sudah terang lagi bersuluh, didlm bible sndiri pun dh dinyatakan tiada dosa warisan.

    Adakah kamu tidak beriman (percaya) dengan kitab kamu sendiri?

    Dan byk lagi persoalan tentang Kristian:

    Larangan Minum Arak Dalam Bible

    "Minuman keras membuat orang mabuk dan merepek. Bodohlah orang yg mnjadi mabuk"
    [Proverbs 20:1]

    "Janganlah kamu menjadi mabuk oleh wain,krna hal itu akan merosakkan hidup kamu"
    [Ephesians 5:18]

     
  • At 1:47 AM, Anonymous Anonymous said…

    saya rasa memang agama kristian agama diperbuat..cuba kita lihat bibble ada kisah lucah terkandung di dalamnya easycal 23 yang mengatakan "2 adik beradik perempuan telah melakukan hubungan lesbian seks di mesir,mereka juga telah melakukan hubungan sejenis sejak kecil lagi,mereka bermain2 dengan payudara masing2 dan.......(terlalu lucah)..."kenapa ada kisah lucah terkandung di dalam bible sedangkan di depan kitab bibble tertulis "holy bibble"..jesus christ di utuskan ke dunia adalah untuk menebus dosa manusia di dunia ini tetapi mengapa ada paderi tukang pengampun dosa sedangkan jesus christ sudah mengampun dosa semua manusia??paderi juga masa kecil makan,tidur,buang air seperti kamu semua..tapi mengapa mereka apabila sudah menjadi paderi bisa ampunkan dosa kamu..kalau begitu sebesar mana pun dosa yang kamu lakukan bisa ditebus oleh seorang paderi yang juga makan,minum,tidur seperti kamu..sedangkan nabi muhammad tidak bisa ampunkan dosa umatnya kerna dia juga manusia tapi dia diperintahkan oleh ALLAH untuk memimpin manusia..paderi sangat keji kerana bisa makan tubuh tuhan dalam upacara menjadi paderi..kenapa tubuh tuhan boleh dimakan oleh paderi yang tidur,sakit,buang air dan pasti mati seperti kamu??tidakkah tuhan begitu hina sehinnga bisa di makan oleh manusia???????

     
  • At 2:15 AM, Blogger maussy.gurl said…

    saya juga dulu seorang kristian roman katholik..saya memang anti gila2 dengan islam entah kenapa suatu hari saya rasa ingin mengkaji semua agama..hampir semua kitab saya baca tetapi masih tidak dapat dan akhirnya sya baca al-quran,entah kenapa saya tiba2 jadi kagum dengan al-quran kerana ayatnya yang di susun dengan begitu indah sekali..dan apabila saya terjemahkan ayat al-quran saya begitu terkejut kerana al-quran meliputi semua ilmu termasuk ilmu tentang planet2,bumi,kejadian manusia dan banyak lagi..saya jadi terfikir bagaimana seorang manusia biasa bisa menciptakan ini semua??saya rasa mustahil bagi seorang manusia biasa menghasilkan ini semua..kerna takkan ada seorang manusia begitu pandai sehinggakan bisa mengetahui semua di bumi bahkan di luar bumi..sedangkan penemuan terbaru yang di temui oleh para saintis sudah lama ada tercatat dalam al-quran..saya pernah terfikir adakah saya di rasuk syaitan kerana memuji al-quran yang dahulunya saya pernah menghinanya dengan teruk sekali..keesokkanya saya ke gereja saya minta ampun dengan paderi tetapi hati saya tetap kagum dengan al-quran..saya terus ambil kitab bibble di gereja dan membacanya tiba2 saya terkejut kerana ada percanggahan di dalam kitab bibble yang saya pernah baca di tempat lain dengan bibble yang saya baca sekarang..apabila saya baca bibble saya terus baca al-quran dan saya masih tidak berpuas hati sehingga saya banyak merantau hingga ke mesir mengkaji al-quran dan bahasanya tetap sama walaupun al-quran yang saya baca itu sudah berusia berpuluh2 tahun..malahan ketika saya ke mesir pada waktu itu bulan puasa ketika saya pergi ke rumah orang islam mereka sediakan air untuk saya walaupun ketika itu mereka berpuasa..saya jadi terharu dan pada malam itu saya telah bermimpi saya menunaikan solat di sebuah masjid yang begitu indah sekali yang saya tidak dapat saya lupakan sehigga sekarang..keesokkanya saya dikejutkan dengan berita tentang budak ajaib yang bisa bercakap malahan bisa membaca al-quran,bisa berceramah tentang islam,bisa mengakui keesaan ALLAH walaupun berusia 1 tahun sedangkan kedua orang tuanya adalah beragama kristian dan bencikan islam seprti saya dahulu...cuba kamu fikir dengan akal kamu??sejak itu baru saya tahu islam adalah agama yang benar..sudah fitrah dunia kebenaran memang di anggap suatu yang salah..ini telah membuka mata saya tentang islam dan sejak memeluk islam saya baru saya rasa suatu nikmat yang tidak bisa saya gambarkan dengan perkataan begitu aman dan damainya islam walaupun islam dianggap terrorist oleh sesetengah pihak...

     
  • At 7:05 PM, Anonymous Anonymous said…

    fuck you la kamu islam go to hell...
    kamu ingat kamu tu betul sangat...
    tengok la siapa yg betul arrr.....

     
  • At 2:25 PM, Anonymous Anonymous said…

    masing-masing mempunyai cerita dan pandangan sendiri,sya nak tanya sati soalan:

    muhammad ka yang tulis al-quran?
    (sedangkan muhammad tdk tahu membaca)

    bagaimana muhammad mendapat tahu bahawa isa tidak di salib,masa tu muhammad sudah lahir ka?
    (bodoh la orang islam tidak berfikir begitu)

    kenapa muhammad kahwin sehingga 5 org isteri?
    (sedangkan allah mencipta adam dan hawa bukan allah mencipta 1 laki-laki dan 5 prempuan,maknanya muhammad gilak seks kuat bernafsu)

    wahai orang islam,pernah ka kamu melihat gambaran muhammad wajahnya?
    (??????????????????)

    kenapa quran tidak diterjemahkan dlm bahasa melayu?
    (mereka takut kedapatan sebab copy and paste dari al-kitab umat kristian.di situ la kelemahan orang islam tahu terbongkar rahsiah)

    kenapa muhammad yang kamu anggap mendapat wahyu dari allah dan pesuruh allah.lihat semua nabi wahyu allah semuanya ketika baji lagi macam nabi isa dan nabi yang lain kecuali nabi adam di cipta dr pasir.tapi yang tidak logik muhammad berusia 30-40 tahun mendapat wahyu allah betul ka?
    (muhammad cuma seorang saint bukan nabi)

    apa maksud islam?
    (sedangkan yahudi pun beragama kristian agama samawi dan agama nasrani semua nabi sebelum islam adalah kristian.ketara muhammad cuma mereka-reka agama islam,tetapi hebat juga muhammad menipu)

     
  • At 3:33 PM, Anonymous Anonymous said…

    Kamu telah menemui jawapan dari soalan kamu tadi. Bagaimana Nabi Muhammad S.W yang buta huruf dapat menghasilkan kitab Alquran yang cukup sempurna. Sebuah kitab yang merangkumi segala aspek kehidupan. Sama ada untuk dunia atau akhirat semua cukup. Bagaimana kamu semua ingin jelaskan. Melainkan itu semua atas kuasa Tuhan.

    Kamu semua Kristian agak marah serta suka menghina Nabi Muhammad S.W. Kenapa?????. sedangkan umat islam tidak pernah menghina nabi/tuhan kamu.

    Ini disebabkan kamu semua sudah mengetahui hal sebenarnya tetapi disebabkan ke egoan terhadap kepercayaan yang kamu anuti yang kamu warisi dari keturuanan kamu menghalang diri kamu dari menerimanya bahawa Islam itu benar, Nabi Muhammad S.W itu benar dan Tuhan itu hanya satu.

    Terpulang lah kepada kamu semua.

    Thanks

     
  • At 2:43 PM, Anonymous kufa said…

    emm..which 1 is correct?
    seems like something wrong la.

     
  • At 9:33 PM, Anonymous Anonymous said…

    nabi muhammad ada mengatakan bahawa dia butu huruf semasa dia bereda di gua hira"ikhro"(bacalah)jelas sekali muhammaed buta kayu...

     
  • At 9:34 PM, Anonymous Anonymous said…

    kristian tidak membenci islam tp islam yg terlalu ego mahu mencari kemenangan utk diri sendiri bom sana sini jd jihad sana sini tdk mungkin allah mengajar umatnya begini...

     
  • At 9:05 AM, Anonymous Anonymous said…

    yeahhhhh,laskar jihad,bersama-sama kita membunuh orang kristian,ha..ha...

     
  • At 2:32 PM, Blogger awang ridzwan said…

    hai anonymous
    kamu sebanarnya sudah buta kamu tidak pandai baca arab kalau kamu pandai cuba baca al quran,
    kalau tidak tahu jangan cakap dulu
    siapa kata agama kitab injil itu tipu sebanarnya ia ialah benar orang islam wajib beriman dangan kitab injil yang sebanarnya sekarang sudah tidak ada yang benar lagi,sudah di ubah ubah,berapa banyak kitab injil yang sudah di ubah banyak sebab itulah agama yang kau anutti itu banyak anonymous,kristian atau bahasa malayu salib bah itu...kau ini sesat bah

     
  • At 2:50 PM, Blogger awang ridzwan said…

    pada masa dahulu,apa bila ajaran agama nabi musa telah berubah (sesat) maka lahir lah nabi isa yang membawa satu agama baru
    iaitu agama kitab injil,ajaran kitab injil,diperluaskan untuk umat menusia
    termasuk lah orang-orang yahudi,apabila orang yahudi tahu ada seorang nabi yang lahir iaitu nabi isa makanya,orang yahudi amat marah,lalu ia handak membunuh nabi isa,pada satu hari.orang yahudi pun merancang untuk membunuh nya,lalu nabi isa pun di tangkap lalu di salib di paku tangan dan kakinya,kalau dalam kitab Al Quran nabi isa itu diangkat keatas langit,yang di salib itu ialah orang lain iaitu anak murid nabi isa
    kerana orang yahudi tidak tahu mana satu nabi isa,

    1. kenapa nabi isa di salib?
    kerana di membawa ajaran baru al kitab injil.
    2. siapakah yang telah mensalib nabi isa?
    orang-orang yahudi yang marah kepada nabi isa kerana membawa ajaran kitab al injil dan handak hilangkan,kitab taurat,dari nabi musa.
    yang telah berubah.tidak tulin bang,
    3.maksud salib,kristen adalah sama.adakah nabi isa yang ajarkan?
    salib (kristen)adalah kayu yang di gunakan oleh orang yahudi untuk membunuh dan siksa isa .salib ialah ajaran orang yahudi untuk nabi isa,bukan ajaran nabi isa….

    anonymous, jika waktu itu nabi isa memberi ketarangan ajaran agamanya kamu berada di kolompok orang yahudi kamulah yang akan mensalib nabi isa itu ,


    fuck you la kamu islam go to hell...
    kamu ingat kamu tu betul sangat...
    tengok la siapa yg betul arrr.....

    itu ialah kata kata mu,yang sengat kesar.bukan kita ini punya fikiran
    aku mahu kamu berfikir ,sebagai menusia,yang dicipta tuhannya. orang orang yahudi marah bila nabi isa membawa kebanaran dan apabila nabi muhammad membawa kebanaran orang keristians mereka pula marah kerana apa mempertahankan agama yang sesat,

    dalam ayat yasin .9,10
    DAN SAMA SAHAJA BAGI MEREKA APAKAH KAMU MEMBERI PERINGATAN ATAU TIDAK MEMBERI PERINGATAN KAPADA MEREKA,MEREKA TIDAK AKAN BERIMAN SESUNGGUHNYA KAMU HANYA MEMBERI PERINGATAN KEPADA ORANG-ORANG YANG MAHU MENGIKUTI PERINGATAN DAN YANG TAKUT KEPADA TUHAN YANG MAHA PEMURAH WALAUPUN DIA TIDAK MELIHAT-NYA .MAKA BERILAH MEREKA KHABAR GEMBIRA DENGAN KEAMPUNAN DAN PAHALA YANG MULIA

     
  • At 2:53 PM, Blogger awang ridzwan said…

    kenapa harus tuhan yesus mati.dan siapa yang ambil nyawanya?dikubur 3 hari,kan tuhan punya kuasa,untuk menjaga makluknya,kan tuhan punya kuasa yang kuat cipta menusia.dan isi dalam dunia,
    adakah yesus yang cipta dunia atau yesus itu sebenarnya menusia biasa
    atau tuhan,kanapa harus tuhan di salib,kalau yesus itu tuhan aku rasa menusia tidak dapat sentuhnya kita ini menusia lebih hina dari tuhan,
    cuba kita lihat (xman)kan punya kuasa,itu pun tuhan yang berikan nya
    adakah yesus itu hidup selapas 3 hari,kenapa dia tidak ajarkan agamanya
    selapas yesus mati agamanya ditinggalkan.begitu saja……..pening kepala ku berfikir,ku rasa susah kenapa agama ini banyak buku bible dan banyak ajaran berlainan, injil jadi buku Bible….baik kita fikir fikirkan

     
  • At 2:54 PM, Blogger awang ridzwan said…

    kita bicara lagi yesus itu tuhan atau anak tuhan,kalau anak tuhan
    kenapa kita tidak harus sembah bapa tuhan saja
    kan anaknya tidak berkuasa,boleh di salib oleh menusia biasa,
    mudah mati dan dihidupkan oleh bapa tuhan lagi sekali lagi,nah jelas yesus itu menusia biasa,bukan tuhan,manakan bapa tuhan hanya lihat anaknya di salib,di paku tangannya dan kakinya, jelas kita semua ini tertipu yesus itu sebenarnya macam kita saja,kalau menusia berkuasa macam David Copperfield bagus saja kita sembah dia.harus ya, jika yesus
    itu tiada bapa dia di anggap anak tuhan,setiap hari saja ada anak yang di lahirkan tiada bapa kenapa kita tidak anggap anak tuhan.dia menusia juga ya…….kenapa pula tuhan beranak menusia,kalau haiwan beranak menusia
    itu pula di anggap tuhan haiwan ya…………bagus kita fikir-fikirkan

     
  • At 2:54 PM, Blogger awang ridzwan said…

    tuhan saya tak pernah mati,apalagi di sentuh menusia,di maha melihat dan menjaga kerajannya iaitu alam semista.mempunyai tantara dari langit
    iaitu para melaikat,nabi adam asal dari surga,diturun tidak mengunakan kapal NASA tapi dengan kuasa tuhan saja.bila dia sebut saja turun kau adam didunia maka terus adam turun di dunia dengan sendiri nya.itu lah kuasa tuhan ku.adam di cipta tiada bapa dan ibu,hawa dicipta dari tulang rusuk adam sebalah kiri yang bengkok,tiada pula ibu KANAPA kita tidak katakan adam itu anak tuhan leleki dan hawa itu anak tuhan perampuan
    jelaskan jelasnggak………………jadi kalau adam anak tuhan kita semua
    ini pun anak tuhan cucu tuhan ya…..adakah tuhan itu leleki atau perampuan……..kita menusia hanya buat andaian saja…..David Copperfield itu guna kuasa tipu atau siharnya….kita cuma menaka saja
    olah yang demikan sebenarnya,kenapa harus kitab suci bible itu terlalu banyak jenisnya…sebanarnya kitab itu sudah di ubah-ubah…..tidak suci lagi lah hilang daranya yaaaaaaaaaaaa………

     
  • At 10:59 PM, Anonymous Anonymous said…

    kepala hotak ko bejambul sana!!!!

     
  • At 11:09 PM, Anonymous Anonymous said…

    klu muhammad la nabi yg paling benar yang kamu agung2kan nama dia tu,kenapa dia masih mahu supaya dirinya dan keluarganya mahu di doakan supaya selamat,jd kamu macamna sedang kan muhammad minta di doakan????

    kan kamu tahu quran itu adalah 1 peringatan,ingat la samapai kamu mati...

     
  • At 11:11 PM, Anonymous Anonymous said…

    siapa bilang bible tu tdk lg suci,cuba la kamu pikir kamu org2 islam yang menghilangkan kesucianya copy and paste.sengaja menuduh paderi2 yg mengubah bible.org islam memang tdk sedar diri...

     
  • At 12:48 AM, Blogger SiKuat said…

    try

     
  • At 2:10 AM, Blogger SiKuat said…

    hi semua
    saya orang baru dalam forum ini, dan rasa seperti diri dipanggil untuk melibatkan diri dalam perbincangan. saya seorang penganut kristian, sudah
    berkeluarga dan punya 3 orang anak yang comel-comel.
    Ustaz Tajuddin Othman Abdullah, secara peribadi saya berpendapat, sebelum beliau meninggalkan kristian katolik, kenapa tidak mengkaji agama kristian l
    ain, yang lebih 400 mazhab jumlah kesemuanya? sama seperi islam, islam di malaysia ada islam hadari, dan banyak mazhab lagi yang menggunakan quran.

     
  • At 2:10 AM, Blogger SiKuat said…

    hi lagi
    saya ingin menjawab beberapa isu yang menjadi teka-teki saudara/i kita di atas. seingat saya nabi isa tidak pernah mengatakan dirinya sebagai tuhan,
    tetapi alkitab jelas mengatakan bahawa dia anak kepada allah bapa. memang di dalam alkitab banyak tertulis bahawa sesiapa yang menerima yesus sebagai
    tuhan akan juga disebut sebagai anak-anak allah, tetapi yesus adalah berbeza. kelahiran yesus di dunia sudah dikhabarkan sejak nabi adam jatuh ke
    dalam dosa. cerita mengenainya berlanjutan selama 4000 tahun, dan korban anak domba dilaksanakan oleh nenek moyang kita pada zaman dahulu, sebagai
    lambang kepada anak domba allah yang bakal turun ke dunia bagi mengalahkan dosa. yesus lahir ke dunia dan mati di kayu salib lebih kurang 2000 tahun
    yang lalu, dan upacara korban domba tidak diperlukan lagi. mengapa yesus yang mengambil rupabentuk manusia perlu mati di dunia? sejak adam dan hawa
    berdosa, upah dosa adalah maut, manusia perlu mati. untuk mengalahkan dosa, allah perlu mengalahkan kematian, bagaimana? yesus mati, dan selepas 3
    hari dia bangkit. yesus adalah 'manusia' pertama yang bangkit dari mati, sejak adam dan hawa. jelas, akibat dosa iaitu maut, sudah dikalahkan. mengapa
    perlu mati untuk mengalahkan dosa, sedangkan allah itu tuhan? iblis adalah punca segala kejahatan dan segala dosa. tetapi harus diingat iblis juga
    adalah makhluk ciptaan tuhan. allah itu maha adil. pintu taubat masih dibuka kepada iblis sehinggalah kematian yesus di kayu salib. mengapa tidak
    dibunuh saja si iblis? allah bukan memerintah kerajaannya secara diktator. ratusan ribu malaikat di syurga melihat. begitu juga ciptaannya di
    planet-planet dan galaksi yang lain melhat. allah itu allah yang pengasih dan maha penyayang. semua ini dijelaskan di dalam alkitab.

     
  • At 2:11 AM, Blogger SiKuat said…

    dan hi lagi
    Konsep triniti?
    sama seperti sebuah komputer. monitor tanpa cpu bukan sebuah komputer tetapi hanya monitor, begitu juga sebaliknya. monitor dan cpu tanpa keyboard
    dan mouse, tidak disebut sebagi sebuah komputer tetapi hanya monitor dan cpu, begitu juga sebaliknya. memang membingungkan, tetapi alitab mengatakan
    demikian.
    berkenaan dengan dosa warisan...sebelum adam dan hawa berdosa, binatang-binatang adalah kawan mereka. mereka tidak perlu mengusahakan tanah untk
    mendapatkan makanan...tidak ada kematian, hawa tidak akan sakit melahirkan anak. tetapi setelah berdosa, semua itu telah berubah. dan dosa ini memang
    diwarisi. misalannya seorang bayi yang dijaga dengan sangat baik oleh orang-orang yang baik, di persekitaran yang baik, sehinggakan bayi ini apabila
    dewasa tidak mengenal kejahatan dan dosa. jika dia diletakkan di hutan belantara, apakah binatang-binatang akan kembali menjadi kawannya? atau sekiranya
    dia seorang perempuan dan berkahwin dengan lelaki yang juga dibesarkan dengan sangat baik dan tidak mengenal dosa dan kejahatan, apakah dia tidak akan kesakitan
    bila melahirkan anak? jelas di sini memang dosa itu diwarisi.

     
  • At 2:11 AM, Blogger SiKuat said…

    hi
    arak adalah perbuatan orang yang kurang imannya. sesungguhnya arak bukan minuman, setahu saya, tiada cabang agama kristian yang menghalalkan meminum
    arak. jangankan arak, ubat-ubatan pun dilarang sekiranya digunakan bukan sebagai ubat. kopi pun, oleh kerana kajian menunjukkan ia mengandungi kafein,
    dan kafein jelas memudaratkan kesihatan mental dan fizikal, agama saya melarang minuman kopi.
    ayat-ayat dan cerita lucah di dalam bible? tidak saya nafikan tapi memang ada. untuk menghakimi buku ini(kidung agung), anda perlu membaca dari pasal
    yang pertama hingga yang terakhir, jawabannya ada di situ.
    saudara/i sekalian, ramai orang mendakwa yang alkitab pada zaman sekarang ini sudah diubah kandungannya. itu luar dari pengetahuan saya. tetapi
    alkitab kengatakan, sesiapa yang mengubah walau setitik pun perkataan yang ada di dalam alkitab, semua akan dipertanggungjawabkan ke atasnya. saya
    sebagai peminat alkitab yang setia, bagaimana pun tidak berfikir bahawa mana-mana kandungan alkitab itu telah diubah. bahasanya dialihbahasa,
    ayat-ayatnya dipermudah, mungkin dijilidkan dan dinomborkan mengikut kesesuaian, tetapi saya percaya maksud dan tujuannya masih sama malah semakin
    mudah dan jelas. kejadian-kejadian di dunia diramalkan, dan kegenapannya sungguh mengagumkan. semoga ini dapat membantu di dalam forum. tq

     
  • At 9:40 AM, Anonymous anti-crist said…

    Sikuat aku tak paham sebenarnya status kau...aku tak faham apa yang kau cakap......

     
  • At 11:27 AM, Anonymous Anonymous said…

    kristian adalah agama ciptaan,kerana ISA alaihi salam hanyalah utusan ALLAH, didalam quran surah maryam
    (20) Mariam bertanya (dengan cemas): Bagaimanakah aku akan beroleh seorang anak lelaki, padahal aku tidak pernah disentuh oleh seorang lelaki pun dan aku pula bukan perempuan jahat?
    21) Dia menjawab: Demikianlah keadaannya tak usahlah dihairankan; Tuhanmu berfirman: Hal itu mudah bagiKu dan Kami hendak menjadikan pemberian anak itu sebagai satu tanda (yang membuktikan kekuasaan Kami) untuk umat manusia dan sebagai satu rahmat dari Kami dan hal itu adalah satu perkara yang telah ditetapkan berlakunya.
    (30) Dia menjawab: Sesungguhnya aku ini hamba Allah; Dia telah memberikan kepadaku Kitab (Injil) dan Dia telah menjadikan daku seorang Nabi.
    (34) Yang demikian sifat-sifatnya itulah Isa Ibni Mariam. Keterangan yang tersebut ialah keterangan yang sebenar-benarnya, yang mereka ragu-ragu dan berselisihan padanya.
    (35) Tiadalah layak bagi Allah mempunyai anak. Maha Sucilah Ia. Apabila menetapkan jadinya sesuatu perkara, maka hanyalah Dia berfirman kepadanya: Jadilah engkau, lalu menjadilah ia.

     
  • At 8:47 AM, Anonymous Anonymous said…

    kau islam ke kristian,,kenapa kau macam menyebelahi kristian. kenapa kau perlu bongkar penipuan tajuddin sepatutnya kisah tajuddin ini boleh dijadikan sumber kepada yang ingin murtad supaya kembali kepangkal jalan... ingatlah kristian boleh sahaja menukar sejarah.

     
  • At 4:24 PM, Anonymous Anonymous said…

    saya ada satu sahaja soalan kalau al-kitab kristian diubah tolong buktikan di mana bahagian yang diubah dan sila sertakan apa ayat asli yang sebenarnya tertulis dalam bahagian tersebut??..KENALILAH HAKIM YANG AGUNG DAN ADIL YANG AKAN MENGHAKIMI SETIAP MANUSIA.DIA IALAH YESUS KRISTUS YANG SERING DIPERSOALKAN SESETENGAH MANUSIA.

     
  • At 7:15 AM, Anonymous Anonymous said…

    salam...
    sy dah baca komen2 anda..kita takyah r nk gaduh2...bnde nie akn jd lebey teruk..sy pun xckup ilmu ag utk menjwb persoalan2 ttg perbezaan agma..sy yakin akn agama islam..suruhan dlm agma islam seperti solat byk mmberi manfaat kpda kita dari segi kesihatan..anda boleh mencari mklumat itu..Islam itu indah...

     
  • At 11:30 AM, Anonymous Anonymous said…

    ini adalah isu sensitif... salah disisi undang-undang. kita masing-masing memounyai agama. setiap agama mempunyai kelebihan tersendiri. hormatilah walaupun mempunyai agama yang berbeza-beza. yang pentingnya taat pada perintahnya. jgn sbb ini kalian nk bergaduh. TOLONG JANGAN MENGHINA AGAMA. sekian........

     
  • At 2:40 PM, Anonymous Anonymous said…

    Pertama kali aku dtg ke Semenanjung Mlysia, aku cuma dpt mengagak bhwa perwatakn melayu muslim sama spt yang terlihat dlam drama2.. setibanya di rantau mereka dan mula mengenali kbanyakkn di antara mreka mmg jelas spt dlm drama2. Sopan dan berbudi bahasa, tetapi lama kelamaan terlihatlah wjah sbenar mreka. Depan saja kelihatan baik persis soleh dan solehah tp nyta bermulut lazer, kuat megutuk,menjaga tepi kain org dan memecahbelah dn sbgainya. Heran juga sbb ramai yg menjanda dan menduda.. Apa penyebabnya? Apakah agama muslim dngn mudahnya mengizinkn cerai berai? Dalam bnyk2 aspek mengenai halal haram ditekankan,kes CERAI BERAI rumit sikit ye? So pandangan wjar di sini ia kerana Nabi Muhammd sendiri yg beristeri sangat ramai dan nyata skali sukar mengekang nfsu kerana tidak puas dngan apa yg ada. Begitupun dia juga pandai memutarbelitkan kenyataan dan sekaligus berunsur spt memfitnah agama kristian yg menjadikan perkahwinan 1 ikatan yg tidak boleh dipisahkan. Yela, dia mengatakan alasan utk mengahwini ramai perempuan utk mengelak maksiat. Ada unsur memfitnah betol?! Maknanya suami2 yg tk dpt berkahwin lebih tu,terdedah dngan maksiatla ye? selain itu alasn lain juga krana berasa kasihan dn tuntutan Tuhan utk menghwini janda2,ank2 yatim. Nabi Mhmd kan ke kaya orgnya.Mengapa tidak saja Tuhan meminta Muhmd mengijabkabulkn siapapun diantara pengikut2nya untuk mengambil perempuan2 itu menjadi isteri mereka? Samada dia tidak percaya kpd pengikut2nya sendiri atau dia kemaruk beristeri hanya itu alasan yg lojik. so that's why la bnyknya terjadi cerai berai kan. suami nk tiru cam muhamd tp isteri berontak tula jadinya.begitu juga sebaliknya. Selain tu adeka patut dia ambik isteri org lain.. beginikah conth teladan yg baik? NbMuhammd,tidk dpt buktikan kesungguhan memerangi nafsu. Tp bab remeh boleh pula..

     
  • At 4:11 PM, Anonymous Anonymous said…

    EASYCAL 23?
    Ni sorang lagi ahli pemutarbelitan. Ok easycal 23/yehezkiel 23 bukanlah berunsur lucah spt yg ngko war2kan dengan bangganya. Itu adalah mengenai kisah persundalan sebagai peringatn kpd mereka yg bergelumang dngn zinah. Adakh ia mengajarkan untuk mengikuti perbuatan memalukn sprti itu? tidak bukan.. Ngko pun tahu. Ajaran yg benar menyingkapkan contoh2 perbuatan yg aib dan ia bukanlah keterlaluan..So, diharap fikiran tu jngn disempitkan lagi k. Dalam kisah tu tidak dinyatakn mengenai lesbian pun..Sudah2 la menjaja lebih2 kang nanti tak pasal2 org akan buat2 cerita bukan2 yg memalukan pasal ngko nanti, melolong ngko tak sudah.. hehe. Ajaran tersebut merupakn rujukan kisah perjanjian lama sebelum kelahiran Yesus yang dimeterai dengan perjanjian baru. Taurat Tuhan sudah ada sebelum kelahiran Yesus dan kelahiran Yesus mengenapkan taurat/hukum2 taurat.

    Lukas8:16-18
    Perumpaan Tentang Pelita.

    "Tidak ada org yg menyalakan pelita lalu menutupinya dengan tempayan atau menempatkannya di bawah tempat tidur, tetapi ia menempatkannya di atas kaki dian, supaya semua org yg masuk ke dlm rumah dpt melihat cahayanya. Sebab tidak ada sesuatu yg tersembunyi yg tidak akan dinyatakan, dan tidak ada sesuatu yg rahsia yg tidak akan diketahui dan diumumkan. Karena itu perhatikanlah cara kamu mendengar. Karena siapa yg mempunyai, kepadanya akan diberi,tetapi siapa yg tidak mempunyai,dari padanya akan diambil, juga apa yg ia anggap ada padanya."

    Peace..{^_~}

     
  • At 4:36 PM, Anonymous Anonymous said…

    MAUSSY GIRLY...
    "APA??? KAU TIBA2 TERKAZUT..? BETUL2 TERKAZUT KATUH? KO BILANG SUDAH LAMA KO MENGKAJI PASAL SEMUA AGAMA DAN MEMBACA HAMPIR SEMUA KITAB. AND THEN KO BACA AL-QURAN DAN SIUK MEMBACANYA. TAPI KO TIBA-TIBA TERKAzUT SEMULA APABILA MEMBACA AL-KITAB DI GEREJA YG KO NYATAKAN AMAT BERBEZA SEKALI DENGAN AL-QURAN. EMANGNYA DI RUMAMU INDAK ADA ALKITAB? KO BILANGKAN KO SUDAH LAMA MENKAJI-KAJI DAN ADA BACA MENENAI ALKITAB....? REKAAN MU TIDAK MENJADI K,, SORRY...

     
  • At 4:08 PM, Blogger Benjy said…

    hahaha ... kenapa perlu menghina-hina untuk menegakkan sesuatu yang tak pasti :) kenapa perlu guna Anonymous ? takut ke ? hahahaha aku suka Awang Ridzuan kerana berani tak nak guna Anonymons.

    OKlah saya Benjy bin Stanis (mengikut dalam IC) beragama kristian kerana dilahirkan dalam keluarga kristian. Kalau saya di lahirkan dalam agama islam, islamlah saya, kalau saya dilahirkan dalam agama budah, budahlah saya dan kalau saya dilahirkan dalam agama hindu, hindulah saya.

    berasal dari sabah. Dalam keluarga saya semua agama ada Islam, kristian, hindu dan satu ketika dahulu ada keluarga saya beragama budah. Kami saling hormat-menghormati tidak kira apa agama anda. kekadang yang ni tolong saya yang tu tolong saya tak kira agama. kalau saling kata kau salah aku betul mesti satu keluarga gaduh.

    saya juga mengkaji setiap agama ... cara semua agama menyembah pencipta berbeza-beza tetapi matalamatnya sama supaya seorang MANUSIA bukan haiwan menjadi baik.

    Aku tal tahu ajaran mana satu betul sebab semuanya ada unsur2 penyembahan yang dalam pemikiran logik saya pelik dan lawak. Walau saya kristian (sebab dilahirkan dalam agama kristian) kadang2 prosedur sembahyang digeraja yang macam ada satu format mengelikan hati saya ... lepas step1, step2 dan seterusnya ..dalam islam saya tak tahu begitu juga hindu dan budah.

    saya pernah berfikir kalaulah ada seorang bayi dilahirkan dalam satu keluarga yang belum dipengaruhi oleh mana-mana agama tetapi sejak dia hidup hingga mati tidak pernah berbuat jahat tetapi tidak menganuti mana-mana agama .. kalau dia mati dimanakah dia akan pergi ?
    adakah dia dicampak ke neraka sebab tidak menganuti mana-mana agama ? padahal dia tidak pernah berbuat jahat.

    pernahkan anda berfikir kemanakan manusia zaman purba (zaman batu) pergi selepas dia mati ? masa tu tiada islam, kristian dan lain-lain agama adakah mereka juga masuk ke neraka ? hanya kerana tak memeluk mana-mana agama ? tak adil maa ... mana aci macam tu ?

    Saya berpendapat kewujudan agama selepas berlalu zaman batu adalah untuk memberi manusia menjadi baik tetapi dengan berbagai cara dan amalan.

    kalau nak berkenalan dengan si benjy ni silalah datang ke blog saya http://www.benjystanis.co.cc

    sekadar untuk renungan "Benjy-Melihat sebuah kehidupan dari sudut yang sungguh berbeza"

     
  • At 11:20 AM, Anonymous Anonymous said…

    what2?? btullah ckp benjy..sy sokong berabis..zmn dlu2 mmg teda agama kan..jd time mereka mati mereka ditempatkan d mna..neraka kah surga..kta x tw..tp org dlu2 mengamalkan kepercayaan animisme(smbah alam sekeliling)..itu d kira mcm menyembah berhala kan..bukankah itu 1 dosa bg islam dan kristian?? islam smbah berhala kah? kristian sembah berhalakah? dua2 pun tidak kan..sy rsa korang tw jg bah psal tu...so sy harap kedua-dua agama ni jgnlah gaduh2..islam ni pun 1,,klu ckp tntg kebenaran agama sndri jgnlah libatkan agama lain..utk yg kristian pla,,jgnlah guna bhasa yg kesat klu tersinggung dgn hinaan islam..
    ok ka??????masing2 ada agama,,masing2 ada kepercayaan..orait npo..

     
  • At 11:35 AM, Anonymous Anonymous said…

    huhui..
    klu islam tu btul sangat,,,knpa perlu menghina kristian...?teda otak btullah...c Tajuddin mmg tmbirang..pa dia ckp tu smua tak betul..vantiken????d mna tu...?tmpat roman catholic yg plg besar d Vatikan lah...pa pla main pggl2 ja nma Pope John Paul ktika berbual dgnnya??penolong kanan kanan Pope pun tak pggl bgtu..ni kan pla bru bkal2 paderi..
    pa ni paderi besar sluruh sabah ni..gelaran paderi besar tak da lah..yg da pun Rev,Bishop,Uskup...hah???bangsa dia solok???semua org sabah tahu lah bhwa bangsa solok ni hanya mengamalkan agama islam..perasan c tajuddin ni..perasan alim..bnyk btul benda merepek dia ckp..i hate u...

     
  • At 10:56 PM, Anonymous Anonymous said…

    huh..cerita lama yg penipuannya ketara..
    blog lma ni kan..
    npa muhammad ada bnyk isteri??

     
  • At 5:13 PM, Anonymous Anonymous said…

    kenapa muhammad ada banyak isteri?
    -kasihan pada wanita yang sudah kehilangan suami.. tinggal pula anak y ramai... Muhammad nikahi mereka janda2 dan menjaga mereka dengan baik.

    kenapa muhammad nikahi aishah yang masih kecil?
    -muhammad nikahi aishah dengan perintah Allah, tak diragui gadis itu lah penyambung penyebar agama Islam kerana amat cerdik dan mengingati semua yang muhammad ajarkan. lagipun orang arab badannya besar2... umur masih kecil tapi badan seperti gadis belasan tahun...

    zaman dahulu tiada agama?
    -dari mula adam dicipta adam beragama Islam... dan manusia selepasnya (anak2nya) juga islam. tapi syaitan telah berjanji akan mempengaruhi anak2 adam berpaling dari ajaran Allah supaya kita semua masuk neraka bersama2. jadi itulah bermulanya banyak agama lain selepas itu.

    mungkin kamu belum temui cerita yang sebenar.... sesungguhnya jika tahu apa yang sebenarnya berlaku... kamu akan berlari mengejar islam... kerana tak lain dan tak bukan tuhan itu hanya satu... the special one... tak sama dengan makhluk lain... dia adalah Allah

     
  • At 12:27 PM, Anonymous Anonymous said…

    .................................................................................................................AND D END OF THE DAY,D DUNIA AKHIRAT NANTI, SMUA PENDAPAT2 KMU YG HEBAT2 BELAKA TU TIDAK AKN MENJAMIN KESELAMATAN JIWA SENDIRI..ADA BAIKNYA MERENUNG DIRI,SMA ADA BEKALAN DI DUNIA AKHIRAT TU CUKUP ATAU TIDAK..BUKANNYA SALING MEMPERTAHANKAN AGAMA2 SIAPA YG BENAR....SKLIPUN AGAMAMU ITU YG TERBENAR D DUNIA TPI JIKA KMU TAK D AMALKAN..SMA JGA DGN '0'..,UTKMU USTAD TAJUDIN ALLAH ITU MAHAADIL DAN MAHAKUASA...MAHA PENGASIH DAN MAHA MENGETAHUI..SIAPAPUN D SEBALIK NAMA USTAD TAJUDDIN NI ..BIARLAH DIA MENANGGUNG SEGALA PERBUATAANNYA KELAK ..TU URUSAN NYA DGN ALLAH.

     
  • At 5:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    Follow your heart.. let the truth speaks by itself..

    http://www.truetojesus.com/

     
  • At 1:16 PM, Anonymous Anonymous said…

    maura t scali-sheahan free ebook download http://audiobookscollection.co.uk/de/Archaeology-Economy-and-Society-England-from-the-Fifth-to-the-Fifteenth-Century/p199342/ a bitter pill ebook [url=http://audiobookscollection.co.uk/fr/Art-of-Alchemy-or-The-Generation-of-Gold/p199368/]ebook reader for nokia 5800[/url] burn ebook to dvd

     
  • At 5:50 AM, Anonymous Anonymous said…

    writing enhancement software http://buyoem.co.uk/es/product-14239/Synchronize-Pro-X-5-0-Mac gpe software for nokia n800 [url=http://buyoem.co.uk/product-37210/Metaproducts-Mass-Downloader-3-4]medical software for hp ipac[/url] masterworks autodigitizing software
    [url=http://buyoem.co.uk/product-37255/Rob-Papen-Predator-VSTi-1-1]Rob Papen Predator VSTi 1.1 - Software Store[/url] sibelius pro v4 score writing software
    [url=http://buyoem.co.uk/product-35549/Microsoft-Dynamics-CRM-3-0-Small-Business-Edition][img]http://buyoem.co.uk/image/1.gif[/img][/url]

     
  • At 3:15 AM, Anonymous Anonymous said…

    accounting custom software system http://buyoemsoftware.co.uk/it/category-100-108/Herramientas-de-la-Oficina?page=2 garment cad software [url=http://buyoemsoftware.co.uk/product-34113/Intuit-Quicken-Rental-Property-Manager-2011]computer software for future generation computer[/url] gaming pro software
    [url=http://buyoemsoftware.co.uk/product-37369/Abexo-Memory-Defragmenter-and-Process-Tweak-2-4]Abexo Memory Defragmenter and Process Tweak 2.4 - Software Store[/url] service company billing software
    [url=http://buyoemsoftware.co.uk/product-15623/CADintosh-6-0-Mac][img]http://buyoem.co.uk/image/7.gif[/img][/url]

     
  • At 8:01 PM, Anonymous Anonymous said…

    outlook compatible planner software iphone http://buyoemsoftware.co.uk/it/product-35358/3herosoft-DVD-to-iPhone-Converter-3-5-MacOSX maxion software spyware remover internet privacy [url=http://buyoemsoftware.co.uk/category-13/Music-Software?page=1]pathlore software corporation[/url] outsourcing software development india 20
    [url=http://buyoemsoftware.co.uk/es/product-23274/Adobe-Flash-Pro-CS4-Mac]Adobe Flash Pro CS4 [Mac] - Cheap Legal OEM Software, Software Sale, Download OEM[/url] gps software development
    [url=http://buyoemsoftware.co.uk/product-17573/Lotus-Concept-Valve-Train-2-0][img]http://buyoem.co.uk/image/2.gif[/img][/url]

     
  • At 12:41 AM, Anonymous Anonymous said…

    [url=http://redbrickstore.co.uk/products/doxycycline.htm][img]http://onlinemedistore.com/4.jpg[/img][/url]
    sandra earle pharmacy faculty http://redbrickstore.co.uk/products/astelin.htm arabic pharmacy [url=http://redbrickstore.co.uk/products/endep.htm]asda pharmacy[/url]
    pharmacy medication consultation online service doctor http://redbrickstore.co.uk/products/generic-imitrex.htm bonner springs wal mart pharmacy [url=http://redbrickstore.co.uk/products/naprosyn.htm]naprosyn[/url]
    online pharmacy requiring no prescription http://redbrickstore.co.uk/products/ranitidine.htm pennsylvania pharmacy society [url=http://redbrickstore.co.uk/products/prometrium.htm]walmart kansas pharmacy index[/url]
    ess solution neighborcare pharmacy http://redbrickstore.co.uk/products/cytotec.htm verdicts against walmart pharmacy [url=http://redbrickstore.co.uk/products/endep.htm]endep[/url]

     
  • At 2:01 AM, Anonymous Anonymous said…

    [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/categories/erectile-dysfunction.htm][img]http://onlinemedistore.com/5.jpg[/img][/url]
    pharmacy terms http://certifiedpharmacy.co.uk/catalogue/t.htm cvs pharmacy picture [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/cipro.htm]snyders pharmacy[/url]
    purchase omeprazole pharmacy online http://certifiedpharmacy.co.uk/products/himcolin.htm history of retail pharmacy [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/generic-motrin.htm]generic motrin[/url]
    diet pills ephedra night line pharmacy http://certifiedpharmacy.co.uk/catalogue/u.htm hotel pharmacy [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/azulfidine.htm]after hours pharmacy hospital[/url]
    clinical pharmacy software http://certifiedpharmacy.co.uk/products/brahmi.htm compound pharmacy vermont [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/kytril.htm]kytril[/url]

     
  • At 11:04 PM, Anonymous Anonymous said…

    Alala...janganlah kamu begini kita Imani saja agama masing-masing._(RC)

     
  • At 4:38 PM, Anonymous Anonymous said…

    bagi mereka yang buta tentang agama, tolong jangan nak membuta tuli menuduh yang bukan2 tentang agama yang lain...bukankah didalam DOA BAPA KAMI telah dinyatakan bahawa setelah kematian Jesus Christ, Dia telah bangkit pada hari ketiga dan kemudiannya naik ke syurga dan kemudiannya akan turun kembali ke dunia...sesiapa pengcomment yg beragama muslim,bukankah dalam kitab kalian ada menceritakan tentang Nabi Isa..dan satu lagi, pasal sorang kawan pengcomment dalam blog ini yang menuduh bahawa dalam bible adalah menulis tentang perkara lucah dan juga kebenaran untuk meminum arak...pertama sekali, perkara lucah itu adlah satu tuduhan dari mereka yang tidak tahu akan apa2 tetapi berlagak tahu..sebenarnya kedua beradik itu telah melakukan hubungan dengan bapanya sendiri secara bergantian kerana mereka hanya mempunyai seorang lelaki di dalam keluarga mereka iaitu Ayah mereka..memandangkan hanya mereka yang terselamat daripada sebuah bencana...kedua tentang hukum meminum arak...bodoh dan jahil bagi mereka yang menulis tentang isu ini...hukum kristian adalah membiarkan Tuhan yang mengawal hidup kita..meminum arak adalh dibenarkan namun mereka yang mabuk akibat arak adalah orang yang berdosa kerana mereka telah membiarkan diri mereka untuk berada diluar kawalan...untuk info lanjuta...cuba rujuk kat mereka yang lebih arif tentang agama daripada kita berdebat mengenai akal kita yang pendek di ruang ini....agama adalah untuk membetulkan kesilapan. agama yang diciptakan oleh Tuhan adalah untuk saling merujuk melalui kitab yang telah diturunkan kepada mereka...Stop this...kita perlukan keamanan dalam Malaysia..Jadikan Indonesia sebagai teladan, negara Islam terbesar di dunia masih dapat bebas daripada isu agama seperti yang terjadi di negara kita.

     

Post a Comment

<< Home