Membongkar Penipuan Tajuddin Othman Abdullah

Monday, August 29, 2005

Rahsia Terbongkar

Sumber : http://tranungkite.net/v2/modules.php?name=News&file=article&sid=1584

ramlisdar menulis "Aku berpendapat saperti selalu, bila kita ada kemushkilan, maka kita cuba cari solution di punca nya.

Jangan dengar kata atau cakap orang. Cari sendiri jawapan apakah benarnya?.

Itu lah yang telah aku lakukan. Dan telah terbukti...................

Once and for all aku nak selesaikan isu "Ustaz Tajuddin Othman Abdullah"

Pertama: adakah dia seorang Ustaz?
Jawapan: Biar Jabatan Agama yang menentukan nya

Kedua: Adakah dulu nya dia seorang Kristian?
Jawapan:Ya memang dulu dia seorang Kristian.

Ketiga: Adakah dulu nya dia seorang paderi?
Jawapan: No dia bukan seorang paderi. Ni telah aku sahkan dari rakan yang dulu nya kristian dari Sabah, sekarang seorang muslim.

Keempat : Adakah dia ketua paderi Kristian Sabah?
Jawapan: Tidak dia bukan ketua paderi Sabah. Rakan aku bekas kristian dari Sabah, sahkan dia bukan saja bukan bekas ketua paderi kristian dari Sabah, malah tak pernah jadi paderi.

Kelima: Kalau bukan ketua paderi, dan bukan juga paderi. Siapa dia ni?
Jawapan: Dia pernah bekerja dalam gereja, sebagai pembantu mengemas kebersihan dalam gereja.

Ke enam: Kenapa dia kehulu kehilir claim dia ketua paderi kristian Sabah?
Jawapan : Aku pun nak Ustaz Tajuddun jawab soalan ini. Ustaz Tajuddin bertanggong jawab memberi penjelasan, mengapa membuat pengakuan sebagai ketua paderi kristian Sabah dan juga mengaku sebagai seorang Ustaz. Tak elok buat begitu. Bila dan bagaimana dapat title Ustaz?

Ketujuh: Kalau masih ada yang sangsi?
Jawapan: Sila berhubung dengan Jabatan Agama Islam Melaka. Kerana dia di kehendakki di sana. Atas sebab yang sama, yang sedang kita perbincangkan sekarang ini.

Pengajaran dari isu ini.
1. Jangan cepat percaya pada orang
2. Selalu verify latar belakang orang tersebut.
3. Minta bukti ID dari orang tersebut. Jangan terima kalau ID yang tak sah. Surat laporan polis yang konon IC hilang jangan sekali-kali diterima pakai. Ini yang berlaku dalam kes ini.

Sila buktikan yang aku salah. Sebab aku tahu aku betul. Jangan dengar cakap aku atau si Tajuddin tu. Sila telepon Jabatan Agama Islam Melaka, tanya pegawai yang berkenaan. Jangan tanya kerani.

Bila kau pun dah sahkan tolong keluarkan dalam TKO. Sebab kita tak boleh benarkan lebeh ramai orang kena tipu. Selamat menalipon Jabatan Agama Islam Melaka."

34 Comments:

  • At 1:25 PM, Anonymous Anonymous said…

    walau apapun jika ia tidak benar sekalipun, tetapi sebenarnya kisah thomas laiden yg telah mencuri kitab injil asli itu di vatican itu memang telah lama diketahui org terutamanya penduduk di sabah lebih kurang pada tahun 1980-an..
    cerita itu memang terkenal dan semua org tahu waktu itu..

    dan lg satu yg buat i sangsi dgn interview ramlisdar tadi, dia tak beritahu spesifik dgn sape dia interview berkenaan ustaz othman tajuddin tu..itu nampak sgt seperti interview tu spt dibuat2 atau direka2..banyak sgt perkataan maklumat dia yg tidak verifed yg dia perolehi spt "kawan"..encik tidak nyatakan dari siapa kamu perolehi maklumat tadi..utk tulis satu2 perkara even berita sekali pun kita kena jelaskan namanya, klu tak pun bukan nama samaran,dan latar belakang ttg org tu..itu yg buat i sangsi dgn dialog yg ditulis oleh ramlisdar tadi..

    tapi saya percaya bahawa cerita ttg ustaz othman tajuddin abdullah itu memang benar dan artikel dan cerita ini memang sama dgn apa yg pernah saya dgr dulu..

    NJA

     
  • At 3:59 PM, Anonymous Anonymous said…

    bikin malu saja sama islam sendiri (mengundang malu buat2 cerita palsu) syok nya cerita ini di sebar luar. tahukah anda bahawa orang katolik lebih kenal paderinya sendiri. hei geli bikin malu saja. di katakan lagi paderi besar????... amboi BISHOP LAH TU?.. ex Bishop thomas tajudin he he, buat malu sendiri yg herannya dibiarkan saja cerita palsu ini tanpa amaran oleh pihak berkuasa islam. mencari untung disebalik kepalsuan. nah klik website ini http://www.catholic-hierarchy.org/ baru kamu kenal keorganisasian kukuh katolik.

     
  • At 5:13 PM, Anonymous Anonymous said…

    KONSEP taktik serigala ini sudah lama diamalkan seperti beberapa fitnah berikut:

    1. Injil Barnabas asli konon... kes salib ragu2 cuba membenarkan kuran.
    2. Injil palsu dan kisah paulus.
    3. menyebar cerita konon neil amstrong masuk islam...malangnya dinafikan oleh neil amstrong
    sendiri
    4. kini kisah EX-BISHOP sabah thomas tajuddin abdullah lagi..

    baru mentahbiskan paderi sudah beribu saksi dan masuk surat khabar lagi... apa lagi mentahbiskan bishop...

    jika benarlah berita itu demikianlah faktanya siapa juga yang menafikan fakta.

    TAPI... bila cerita itu palsu - diburukkan lagi pihak jabatan agama pura-pura tidak membetulkan berita palsu itu... bahawa berita itu tidak benar.. dan meminta maaf.

    sudah tentu agama itu DAPAT LABEL!

    apa lagi fakta berita international yang mengaitkan nama agama itu lagi...

    cemar, mengundang malu dan tidak dipercayai.

     
  • At 3:47 PM, Anonymous Anonymous said…

    Walau apapun cerita Ustaz Tajuddin tu sebenarnya adalah benar dan orang mengIslamkan beliau itu menjadi saksi bukan sahaja di hadapan kita tetapi di hadapan Tuhan (Allah s.w.t).

    Oleh itu bagi kita tidak perlulah dinafikan lagi kerana bukan sahaja di Malaysia paderi masuk Islam tetapi di Russia paderi Gereja Ortodoks juga masuk Islam. Malah ramai lagi yang mungkin tidak mahu menonjolkan diri sebab ia boleh menyebabkan huru-hara.

    Yang paling penting kita mencari kebenaran agama Tuhan. Hanya orang-orang yang kurang pegangan agama sahaja seronok berbahasa cerita begini.

    Bagi yang Muslim bolehlah terus berpegang kepada agamanya dan mendalaminya kerana agama itulah yang terindah dan lengkap yang diturunkan Tuhan Rabbul'alamin. Pelengkap kepada semua agama Tuhan yang telah diturunkan terdahulu.

    Bagi yang bukan Muslim ambillah iktibar dan cuba cari jawapan yang terbaik yang menjadi persoalan paderi Thomas Laiden kepada Pope John Paul dalam cerita tersebut.

    Moga-moga di akhirat nanti kita termasuk dalam golongan orang yang baik dan beriman dan bukan dalam golongan yang sesat yang pastinya lebih ramai disebabkan janji Iblis kepada Tuhan yang membawa ramai anak cucu keturunan Nabi Adam ke dalam neraka.

     
  • At 11:14 PM, Anonymous Anonymous said…

    betul ka nda betul ka cerita Thomas ni, agama kristian memang meragukan dan telampau mudah. itu yg org islam yg jahil minat mau masuk. umat kristian adalah umat yg 'dilayani' oleh Jesus. Maksudnya Jesus berusaha menghapuskan dosa mereka dan menerima mereka biarpun apa dosa mereka. Para paderi melalui Vikar suci Jesus akan mengampunkan dosa umatnya asalkan mempercayai penyaliban Jesus, tema romantik wal dramatik umat kristian. Dalam erti kata lain, Jesus yang diyakini dan disembah dalam oknum triniti, yang satu dalam tiga yang memeningkan itu, adalah servant kepada makhluknya.haa..tu ynag best tu...kalau aku ni kena layan menteri sampai mau cuci tahi aku...hui...sapa nda mau oii..tapi cubala buat sekarang..ingat menteri mau cuci najis kita hanya kerana kita pecaya di menteri..tidak logikkkkkkkk...Dalam Islam..Allah kau sembah ka nda sembah ka Dia tetap tuhan. tulah aku rasa orang kristian ni anak manja sebab tuhan dorang telampau pampered dorang ni...inikan pula mahu kasi jadi Dia hamba kita...mau ditelan bumi ka apa..Allah dalam Islam laa...aku nda tau Allah org kristian...bulih ada anak lagi tu...hui bestnya Allah orang kristian ni... Mgkin psl tulah Jesus ni nda kawin takut Allah ni ada cucu pula..Ntah apa bebal idea agama ni...untuk org islam yang jahil mgkin ngam kali...?Satu benda aku mau share dgn yang membaca artikel ni, kenapa Katolik Roma dan Protestant ni wujud? sebab protestan(Lutherran) nda suka Kristian di Vactican sebab Pope hidup cara keduniaan dan terjadinya aktiviti penjualan sijil pengampunan dosa. Oklah..kalau keduniaan tu aku boleh terimalah lagi pasal memang org kristian ni syurga dorang di dunia sebab sudah nda ada dosa. Org berdosa nda bulih masuk syurga. tapi yang aku susah mau terima ialah penjualan sijil pengampunan dosa. jangan cakap aku cakap ni sembarang ja..baru-baruni benda ni kelur dalam History Channel dalam buku teks sejarahpun ada,ntah orang kristian tinguk ka tida channel ni. Ok..bab ampun dosa ni, hak siapa sebenarnya dalam kristian?Jesus?tidak juga, pasal Paderi boleh ampun dosa..yaa kamu boleh cakap paderi mengampunkan dosa dengan menggunakan nama Jesus." Dgn nama tuhan Yesus dosa kamu tela terampun" kalau gitu akupun bulih..panggil ja siapa-siapa yang banyak dosa dan aku sebut lebih kurang mcm ayat diatas..akupun bukan tahu btl psl kristian ni, dosa orang tu abis..yaa kamu bulih cakap lagi.."kamu bukan paderi, mana bulih buat mcm tu.."jadi aku mengandaikan disini, paderi lebih berkuasa kerana perkataan Jesus itu hanya satu nama ja, bukan kuasa.Yg berkuasa sebenarnya ialah paderi yang enggunakan nama jesus.ok..balik pada cerita katolik dan protestan tadi..sijil pengampunan dosa..maka banyak laa sijil indulgence ni dijual...sampai kaya Vactican..jadi ni yang buat Lutheran marah pasal Kristian bukan lagi kuasa pengampunan Jesus tapi sudah diturunkan secara komersial kepada paderiii...maka jadilah aktiviti pengampunan dosa ini bidang tanggungjawab paderi..ala mcm kita selalu tinguk wayang urang puti 2..klu berdosa, pg greja, masuk dlm bilik kecil tu an then confess..keluar..macam baby baru lahir..apa orang dalam kotak tu(paderi aa) Jesuskaa..?haa..sambung cerita..satu lagi sebab pecah Kristian ni psl kisah King Hendry mau kawin lagi satu tapi dlm Kristian x bulih kawin lebih satu (monogamy ja)jadi nda bulih kawinnn..tapi di mau juga kawin pompuan tu,nama dia kalu nda silam Anne Boyle..chk balik aa..aku nda ingat,kira dia mau cerai la bini dia ni. Pun nda buli psl dlm kristian x blh cerai...kena condemmed by church..tension si Hendry ni di buka Greja dia sendiri yang berpusat di England..dia split dari Vactican buat aliran baru Kristian dimana Tuhan sama tapi hukum ada lain sikit. Apa iktibar dari cerita ni? SATU, Pengampunan dosa bukan hak Paderi, bukan juga hak Jesus tapi hak Allah dan dia tidak pernah memberikan hak itu kepada orang lain seperti yang orang kristian percaya drama penyaliban Kristus. Orang kristian pun pecaya itu ba pasal sebab tula Katolik dan Protestant pecahThe point is..Jangan ambil mudah pasal ampun..ampun ni..itu melibatkan kepercayaan asas, percaya kepada Allah. DUA, Jangan hina sangat nabi Muhammad psl kawin lebih lima pasal Si Hendry 2 pun tau fitrah manusia.gara-gara kekangan Vactican lah menyebabkan Hendry berontak menentang fahaman katolik. 2 bukan kecil pekara 2...

     
  • At 12:37 AM, Anonymous Anonymous said…

    hehe.. everything just sounds so funny.. =)

    i believe..we can tell that a person comes from Allah or God by his/actions.. lets ponder about that =)

     
  • At 3:49 PM, Blogger yan said…

    Iyerr kan, betul ker atau tak Thomas nie?? Engko percaya dengan agama engko, saya pun sama dan pastinya siapa-siapa pun percaya dengan agama masing-masing kan..
    Apa? umat kristian adl umat yg “dilayani”oleh Yesus?, asalkan percaya penyalipan Yesus? Oknum triniti yang satu dalam tiga yang memeningkan itu? Orang kristian anak manja? Apa lagi tu.. emmm....best cm menteri sampai mau cuci tai engko?? Saya sangat kasihan mendengar komen engko, dan saya berdoa supaya engko tidak terus keliru.
    Bagaimana sebenarnya pandangan engko dengan perkataan “dilayani”? dari kata-kata engko, jelas engko mengambarkan perkataan “dilayani” ini adalah seperti seorang hamba melayani tuannya..dan harus saya perbetulkan fahaman engko..perkataan “dilayani” atau “melayani” ini memang digunapakai oleh orang kristian tetapi konsep dan maksud yang digunakan adalah sangat BERLAWANAN dengan fahaman engko..ya, bagaimana pula Yesus bisa mau mencuci najis saya??? Tingkahlaku atau perbuatan perkataan ini adalah sangat berkait rapat dengan perkataan “Kasih” orang Kristian percaya Yesus melayani mereka dengan kasih, mencuci najis orang lain umpama orangtuamu membersihkan najismu sewaktu engko masih kecil lagi, mengapa orangtuamu melakukan itu?? Kerana meraka menyayangi engko, dalah erti kata lain meraka menumpahkan kasih pada engko walaupun engko seorang kanak-kanak yang sangat cerewet dan sukar diatur sewaktu kecil dulu..Nah, dapat engko kaitkan dengan perkataan “dilayani” tadi? Orangtuamu pasti tidak melakukan yang bodoh untuk engko kan..kerana itu orang Kristian menggunapakai perkataan “dilayani” dan “melayani” yang berkaitrapat dengan “Kasih” (Kasihilah sesamamu seperti dirimu sendiri) dan apa yang engko bahaskan tentang “Oknum triniti” sebenarnya itu adalah “Holy Trinity” ataupun dalam bahasa melayunya “Tritunggal Mahakudus” bukannya “oknum triniti”..saya rasa bahagian ini walaupun dijelaskan kepada engko, engko tetap tidak dapat memahaminya, kerana sudah terlebih dulu engko menghinanya dengan mengatakan “bulih ada anak lagi tu..” Kristian percaya dengan “Allah Bapa, Putera dan Roh Kudus” siapa Allah Bapa? Siapa Putera? Siapa lagi Roh Kudus?? Memeningkan kepala! Hanya bagi mereka yang belum memahami Misteri Tritunggal Mahakudus ini sahaja yang akan pening-penig kepala dan tidak dinafikan terdapat orang Kristian sendiri tidak memahami perkara ini (sebab manusia tidak sempurna) 1dalam3, Tiga Peribadi dalam Satu, masih tidak memahami?? Putra adalah Allah Penebus, Roh Kudus adalah Allah Penghibur, semuanya sama dalam Allah Bapa kerana adalah satu, dan saya percaya kerunsingan engko bertambah apabaila saya menggunakan perkataan Allah , benar kan! Sungguh kasihan, bagaimana engko mengatakan “Allah dalam Islam la..” jadi perlukah saya mengatakan “Tuhan dalam Kristian la..” sedangkan perkataan Allah dan Tuhan sudah lama digunapakai oleh pelbagai agama, mengapa harus dipusatkan hanya untuk saudara? Bagaimana kita boleh berebut sebuah pokok epal, dan siapa yang mendapatkan akan menebang dan membawa pulang, bagaimana dengan akarnya?? Alangkah baiknya sekiranya kita menfaatkan buah pokok epal tersebut. bersambung..

     
  • At 3:49 PM, Blogger yan said…

    sambungan...Dan bagaimana pula engko melihat selumbar di mata saudaramu sedangkan balok di dalam matamu tidak engko lihat?..hai saudara keluarkanlah dahulu balok di dalam matamu dan dengan demikian engko akan dapat melihat dengan jelas untuk mengeluarkan selumbar di mata saudaramu.. Hal pengampunan dosa itu dimiliki oleh Dia yg Kuasa, orang Kristian percaya dengan pengampunan dosa, kerana Allah itu mengasihi kita, pernah mendenganr tentang Tukang Periuk yang sedang membuat ukiranya, tetapi pecah dan dia mengumpulkan semula dan berusaha menjadikan apa yg elok pada pandanganya..betapa baik Tuhan itu, walaupun sebanarnya Dia merencanakan sesuatu yang indah namun kita telah merosakannya, tetapi Tuhan tidak berputus asa dan membuang kita, Dia menanti keterbukaan hati kita untuk kembali kepadaNya...indah kan kasih Tuhan!, dan saya percaya semua Agama menggunakan konsep ini “mengasihi lebih sungguh” engko mengatakan engko mengasihi Allah, namun percayalah bahawa Allah lebih dulu mengasihi engko kerana Allah itu adalah kasih. Dan engko yang diberkati Tuhan, memang perkahwinan Kristian adalah sesuatu yang kekal kerana tidak ada satupun manusia yang boleh memisahkan apa yang telah dipersatukan oleh Allah, bagaimanapun tidak seorangpun manusia yang mampu menahan segala godaan hidup kerana manusia itu tidak sempurna dan sangat lemah namun tetap istemewa di hadapan Tuhan, terpulang kepada peribadi masing-masing untuk mentaati ataupun mensia-siakannya. Saya sangat tidak mahu mempersoalkan tentang King Hendry, Nabi Muhammad, penjualan sijil pengampunan atau perpecahan Kristian di Vatikan (untuk makluman engko ejaannay adalah “Vatikan” bukannya “Vantikan”) sebab bagi saya itu adalah perkara masa lalu yang menjadi iktibar bagi semua, mengapa kita sering memperkatakan di antara kita sedangkan tidakkah kita percaya kita semua manusia adalah sama dan berasal dari Dia yang kuasa?? Kita dibezakan dengan agama kerana cara yang berbeza tetapi Tuhan kita adalah satu, saya fakir Tuhan itu sedang memerah otaknya dan sangat bersedih sekali kerana umatnya saling menolak diantara sesama..dan kepada individu bergelar Ustaz Tajuddin Othman Abdullah, masihkan engko ingat tentang petikan ini? “sepertimana engkau menyangkal Aku, Aku pun akan menyangkal engkau di hadapan bapaku” namun saya percaya engko tetap dikasihi olehNya.

     
  • At 3:45 PM, Anonymous k_oyong@yahoo.com said…

    jangan kta berbalah sebab agama.
    kita patut saling menghormati bukan berbalah siapa betul salah.

     
  • At 12:40 PM, Anonymous Anonymous said…

    setiap agama memberitahu kita untuk membuat perkara yang baik2...
    kenapa persoalan islam vs kristian ini timbul...
    kita sebagai manusia boleh menentukan sendiri hala tuju kehidupan kita...daripada memburukkan agama orang lain lebih baik kita menguatkan lagi iman kita sendiri....
    tanya diri sendiri adakah iman kita sudah cukup baik...
    dan pelajari la apakah maksud dosa...
    dalam pegangan setiap agama juga mengatakan jangan la kamu memburukkan orang lain....
    oleh itu saya ingin bertanya memburukkan agama orang lain itu satu dosa ataupun kebaikan??
    fikir fikirlah sendiri...

     
  • At 10:14 PM, Anonymous Anonymous said…

    lantak lah kamu semua..jgn over2 sgt ya..cuba fikir sendiri..kamu semua ini pun mangsa keadaan..mengkaji dan mencari jawapan dalam kitab org lain... siapa yg menulis kitab /alquran tu...manusia juga bukan? ada bukti tak allah yang bg bulat2 kat nabi muhammad, apa bukti yang ajaran tu tak ditokok tambah oleh manusia?kamu dah lahir kah waktu ajaran diturunkan?kamu tgk sendiri?ada bukti?selagi kita sebagai pengikut dan umatnya kita hanya mengikut membabi buta shaja kan..jadi jgn nak ego sgt..yg penting semua agama mengajar kebaikan

     
  • At 5:44 PM, Anonymous Anonymous said…

    huhhhh

     
  • At 12:08 PM, Anonymous Muslim said…

    lala....Banyaknya komen ni...

    Dear all my friends this is my comment...Ini adalah pendapat saya...So, jika rakan2 rasa ianya salah...jgnlah marah k...ruangan ini sangat bagus untuk kita berdebat...cuma jgnlah memaki-maki...berdosa tau...

    First of all, i'm a muslim...dalam Islam, terdapat rukun Iman yang harus diikuti untuk menguatkan lagi Iman sebagai seorang muslim...
    Ada 6 rukun Iman iaitu:-
    1.Percaya kepada Allah
    2.Percaya kepada Nabi-Nabi dan Rasul-Rasul
    3.Percaya kepada Malaikat-Malaikat
    4.Percaya kepada Kitab-Kitab
    5.Percaya kepada Hari Akhirat
    6.Percaya kepada Qada' dan Qadar

    Kita dapat melihat bahawa pada rukun ke 2 percaya kepada Nabi-Nabi. Bermaksud, umat Islam juga percaya kepada Nabi Isa. Pada rukun ke 4 percaya kepada Kitab-Kitab, bermaksud umat Islam juga percaya kepada Kitab Injil.

    Kenapa rukun Iman ke 2 dan ke 4 tidak menyebut percaya kepada Nabi Muhammad S.A.W dan Kitab Al-Quran sahaja?...

    Jawapannya ialah: Agama Islam ini adalah agama wahyu...agama wahyu ialah agama yang diturunkan oleh Allah...Agama Islam adalah agama kesinambungan daripada ajaran nabi-nabi yang terdahulu termasuklah nabi Isa A.S....Jika rakan-rakan membaca Kitab Injil perjanjian lama, memang banyak persamaan jalan cerita dengan Al-Quran...

    Rakan-rakan tetap tidak percaya Nabi Muhammad adalah seorang nabi kan?...mungkin rakan-rakan mengatakan bahawa Nabi Muhammad adalah orang biasa yang meniru agama Nabi Isa...

    Mengapa Nabi Muhammad hendak tiru agama Nabi Isa?..bukankah lebih baik mencipta agama baru seperti agama Hindu dan Buddha yang tidak menyebut langsung Nama Nabi Isa...rakan-rakan tentu setuju kan..
    Namun, ini semua adalah kehendak Allah...Dia maha mengetahui lagi bijaksana...Nabi Muhammad telah mengikut perintah yang diberikan...Agama Islam wujud pada zaman Jahiliah...dimana pada masa tersebut manusia telah lupa kepada tuhan, mereka menyembah patung-patung yang diukir sendiri...Allah telah mengutuskan Nabi terakhir iaitu Nabi Muhammad untuk meluruskan kembali jalan-jalan umat manusia pada masa itu...

    Di dalam alkitab pun ada menyebut bahawa " Kesepluh fiman. (keluaran 20: 1-7)
    * Ayat:3-6 Jangan ada padamu Allah lain di hadapan ku. (4) Jangan membuat bagimu patung yang menyerupai apapun yang ada dilangit diatas,atau dibumi dibawah atau di dalam air di bawah bumi. (5) Jangan sujud menyembah kepadanya atau beribadah kepadanya, sebab Aku, Tuhan Allah mu yang cemburu, yang membalaskan kesalahan Bapa kepada anak-anaknya kepada kepada keturunan yang ketiga dan keempat dari orang yang membenci aku, (6) Tetapi aku menunjukan kasih setia kepada beribu-ribu orang,yaitu mereka yang mengasihi Aku dan yang berpegang pada perintah-perintah-Ku"

    Ingin saya berterus-terang disini, saya minta maaf kalau ada rakan-rakan beragama Kristian yang tersinggung ye...Kitab Al-Quran adalah kitab Allah yang terakhir yang sangat lengkap...Ia mengandungi semua cerita Alkitab dari Nabi Adam hingga ke Akhirat...bahkan kitab Al-Quran mengandungi maklumat tambahan yang tidak boleh disangkal kesahihannya yang tidak ada dalam alkitab(Bible-perjanjian lama)...Kerana kitab Al-Quran adalah kitab terakhir Allah kepada umat manusia hingga ke hari kiamat...

    Nabi Muhammad S.A.W adalah manusia biasa yang tidak punya kesaktian dan keistimewaan seperti nabi-nabi yang lain...Nabi Muhammad hanyalah pesuruh Allah untuk menyampaikan wahyunya kepada umat manusia...Mukjizat Nabi Muhammad hanyalah Al-Quran...jika umat manusia berpegang ajaran di dalam Al-Quran nescaya manusia tersebut tidak akan sesat oleh saitan yang sentiasa ingin mempengaruhi manusia...Disebabkan itulah umat Islam bersembayang 5 kali sehari kerana syaitan sentiasa membisik perkara yang tidak baik...

    Sambungan....1 of 2

     
  • At 12:08 PM, Anonymous Muslim said…

    Didalam alkitab(bible-perjanjian lama) ada menyebut tentang binatang yang haram dimakan "Binatang yang haram dan yang tidak haram. (ulangan 14 :3-26)", tentang sunat "(kejadian 17: 1-27) *Sunat sebagai tanda perjanjian Allah dengan Abraham", tempat ibadah yang tidak boleh beralas kali "Satu tempat ibadah (ulangan 12:1-28)", tentang ukiran tangan manusia itu sendiri seperti salib dicium "Keduabelas ucapan kutuk. (ulangan 14: 3-21)
    *Ayat:15 Terkutuklah orang yang membuat patung pahatan atau patung tuagan, sesuatu kekejian bagi Tuhan, buatan tangan seorang tukang dan mendirikan dengan sembunyi" dan sebagainya.
    Persoalannya, mengapakah rakan-rakan sebagai umat Kristian tidak mengamalkan seperti yang diperintahkan dikitab.

    Namun demikian, umat Islam mengamalkan semua perintah ini...
    Mengapa?...kerana Al-Quran itu adalah mukjizat Nabi Muhammad S.A.W...

    Akhir kata, renung-renungkanlah semua perbuatan kita di Dunia ini...jika yang salah kita tinggalkan...kerana perbuatan yang salah itu adalah terkutuk disisi Allah...marilah kita menguatkan Iman agar kita dapat masuk ke Syurga... kerana di dalam Al-Quran ada menyatakan bahawa 1000 tahun didunia bersamaan 1 hari di Akhirat... Dunia ini adalah sementara sahaja....

    2 of 2

     
  • At 7:23 AM, Anonymous Anonymous said…

    yg pasti kristian agama yg sesat di sisi Allah...

     
  • At 9:25 PM, Anonymous Anonymous said…

    yang pasti kebenaran itu tidak bertentangan dengan akal yang sihat@waras...kalau agama banyak kepercayaannya simpang siur@memeningkan@susah diterima akal, bagaimana kita yakin ia boleh menghindarkan diri kita dari Neraka Allah itu?.tak guna cakap semua agama mengajak kepada kebaikan tapi yang jelas kesudahannya berlainan.sebagai manusia yang berakal waras sepatutnya kita cuba guna dengan sebaik2nya untuk mengkaji mencari kebenaran..jangan buang masa dengan meyakini sesuatu kepercayaan yang penuh dengan persoalan...

     
  • At 9:28 PM, Anonymous Anonymous said…

    dosa pun boleh lunas dengan main bayar saja...apa ini!!!buli percayakah?!!pikir betul2lah..rugi ada otak waras tau

     
  • At 4:27 PM, Blogger zico romero said…

    sda2..... cukup la..... bagi kamu, agamamu lah.... bagi kami, agama kami lah......alkafirun ayat 6

     
  • At 4:18 PM, Anonymous Anonymous said…

    @yan

    cara kamu bercakap pun salah, menggunakan perkataan yang tak sesuai untuk tuhan, kamu kata tuhan sedang memerah otak (sedangkan TUHAN itu sempurna, adakah kristian ajar kamu bercakap macam itu?)bodoh, kamu menghancurkan agama, baik tak payah beragama. dan satu lagi pasal keampunan memanglah TUHAN mengampunkan dosa mereka kepada meraka yang berusah bertaubat, tapi bukan manusia yang memberi keampunan(paderi). (senang la agama kamu macam tu,mana datang benda itu) dan jangan samakan AGAMA KAMI DENGAN AGAMA KAMU. kau nak sangat kristian ambil, tapi jangan kamu sama agama kau dengan kami. langsung tak sama.

     
  • At 3:19 AM, Blogger PETE said…

    Salam sejahtera..
    Wahai sahabat muslim ku yang dihormati. Pohon jelaskan maksud ayat-ayat yang saya senaraikan di bawah :-

    1.) Surah az-Zumar 39:4. Muslims mendakwa Allah tidak akan mempunyai anak dan ini tidak akan terjadi. Bagaimana dengan ayat Surah Az-Zumar 39:4 ?

    2.) Surah Maryam 19:15 dan 19:33. Muslim mendakwa Nabi Isa tidak mati disalibkan. Jika Nabi Isa tidak mati, bila dia akan ?

    3.) Surah al-Ahzab 33:56. Muslim dan Malaikat berdoa kepada Allah. Persoalannya Allah berdoa kepada Siapa ? Bukankah ayat tersebut bermaksud Allah mempunyai Tuhan ?

    4.) Surah al-Haqqad 69 : 41-43 dan Sahih AL-Bukhari 4428. Dalam Surah al-Haqqad 69 : 41-43 menjelaskan bahawa Allah akan potong pembuluh jantung Nabi Muhammad jika Nabi Muhammad adalah Nabi palsu. Bagaimana hendak jelaskan ayat pada Sahih Al-Bukhari 4428 ?

    Saya mohon minta penjelasan yang konsisten dari sahabat. Saya dapat keraguan ini daripada website ini:-

    www.abnsat.com . Kemudian Klik ‘Video Galeri’. Pilih ‘English Show’.
    Terima Kasih.
    Peace..

     
  • At 3:33 AM, Blogger PETE said…

    @ Muslim

    Orang Kristian tak sembah patung. Berdosa kalau sembah. Kalau ada, itu orang tak ikut ajaran sebenar. Patung kat gereja tu hanya hiasan atau simbolik. Maaf kalau tersinggung. Tak salah kalau menegur.

     
  • At 5:07 PM, Blogger me said…

    Official Press Statement (BM&BI)
    PRESS STATEMENT
    http://ustaztajuddin.blogspot.com/2006/ ... -bmbi.html


    The Catholic Church in Sabah is deeply saddened by the malicious action of one so-called Ustaz Tajuddin Othman Abdullah who claimed to be a former Catholic priest by the name of Thomas Laiden serving in St. Mary's Church in 1988. He also claimed to be currently attached to the so-called Unit Kristianologi of the Majlis Agama Islam Melaka.

    For the information of the public, there is no such priest by the name of Thomas Laiden in the Catholic Church in Sabah. Whoever the individual is, his deceitful way of attacking the Church simply portrays a total ignorance and misinterpretation of the Catholic teachings.

    We deplore the underhanded tactics used by the said bigot. His action would definitely not contribute to the harmonious setting of a multi-racial and multi-religious nation like ours.

    Rt. Rev. Bishop Datuk John Lee, D.D.
    Bishop of Kota Kinabalu
    23 March 2006

    KELUARAN AKHBAR
    (Bahasa Malaysia Version)

    Gereja Katolik di Sabah berasa amat kesal atas perbuatan niat jahat seorang yang menggunakan nama Ustaz Tajuddin Othman Abdullah yang mendakwa bahawa beliau adalah seorang bekas paderi Katolik yang bernama Thomas Laiden yang pernah berkhidmat di Gereja St.Mary pada tahun 1988. Beliau kononnya kini bertugas di Majlis Agama Islam Melaka di bahagian Unit Kristianologi.

    Untuk maklumat orang ramai, Gereja Katolik di Sabah tidak pernah mempunyai paderi yang bernama Thomas Laiden. Sesiapa saja individu tersebut, serangannya terhadap Gereja melalui cara penipuan hanya menunjukkan suatu kejahilan serta salah tafsir terhadap ajaran Katolik.

    Kami menyesal taktik tipu helah pentaksub tersebut. Tindakannya langsung tidak menyumbang kepada suasana harmoni di negara yang berbilang kaum dan agama seperti Malaysia.

    Rt. Rev. Bishop Datuk John Lee, D.D.
    Uskup Kota Kinabalu
    23 Mac 2006

     
  • At 12:48 AM, Anonymous nonmuslim said…

    utk pngetahuan,katolik mngguna pkai kitab prjanjian bru..kitab perjnjian lama hnya sebagai panduan dan renungan firman tuhan..kmu org islam mgguna pakai bulat2 kitab pjanjian lama dan injil barnabas tulah kmu tdak kenal siapa itu Jesus Christ..kmu islam seperti yahudi aka jews..injil barnabas tu sama dgn islam..tdak benar sama skali..dalam kitab perjanjian lama pn telah dikatakan bahawa Jesus Christ adalah mesiah yg terakhir..nabi muhammad tu yg fake..byk dosa seperti mgajar org membunuh...membuat zina seperti mempunyai ramai isteri sumbang muharam...islam mmg indah dari segi kata2 luaran tpi dalaman nya byk dosa..bertobat la org yg bukan kristen...masuk kristen..Jesus syg kmu...amen

     
  • At 10:23 AM, Blogger HambaYangHina said…

    Kisah mereka cerita memang banyak wujud. Sebagai Seorang muslim, "sebenarnya" kita tidak perlu over expose seperti yang dibuat orang2 kristian. Sebab apa? sebab kita diajar untuk besederhana. Kisah tersebut tidak boleh diterima bulat-bulat.

    Selain itu, jangan mudah terprovokasi dgn sentimen yang dihidupkan ummat kristian , kerana mereka amat suka menegakkan benang yang basah.Kenapa kita tidak merujuk "kitab perjanjian baru" ? sebab kita dah diutuskan "Kitab Perjanjian Terakhir".

    Taurat Zabur Injil telah dilengkapkan dengan turun Al Quran.

    Tidak perlulah kita nak perdebatkan kepalsuan Bible 4 siri org kristian, kerana memang dah terbukti kitab mereka itu sudah tidak asli. Mereka mengaku penerus ajaran Ibrahim, tapi mereka beramal dengan cara "Paganism". Seorang manusia utusan mereka anggap "Tuhan".Memang sudah jauh dari landasan.

    So conclusion disini,
    Muslim : Tidak perlu kita nak ambil kisah puak triniti paganis nih, hanya membuang masa.

    Kristian : jalankan agama kamu sendiri.

     
  • At 9:56 PM, Anonymous Anonymous said…

    wow... bagus... terima kasih kerana Jesus telah membuang paderi ini. Sesungguhnya memcuri itu dosa dan memburukan agama sebelumnya. PAsala perkahwinan emmm, tiada masalah dalam kristian, tetapi fokus terhadap agama dan hal agama berbagi 2. Kalaulah ada emergency dalam suami isteri, begaduh ker, bercerai ker, anak sakit ker, isteri beranak ker, ini menjejaskan profesion sebagai paderi. itu sebabnya.. terlalu jahil bagi umat manusia menukarkan al kitab kepada al quran untuk upacara mengangkat sumpah. Semoga Jesus menghakimi Paderi Thomas ini dengan adil dan saksama. Amen

     
  • At 1:18 AM, Anonymous Anonymous said…

    ustaz pun sama saja la Bila Di Surau Iman Di Pub Pulak Lain Jadinya. Minum Arak, Hisab Tetek Amoi China Lepas tu Makan Babi Pulak tu.

     
  • At 8:15 PM, Anonymous Anonymous said…

    Muhammad berbini 13 orang.ada ku kesah??? hahaha... ibu kepada anak angkat pun dikebas??? ooo....bacalah sejarah..kaji...Islam itu benar ka x. sy membaca.terima kasih

     
  • At 8:17 PM, Anonymous Anonymous said…

    kaji buku JESUS dan MUhammad! kesamaan yang mengejutkan dan perbedaan yang besar. ditulis oleh mantan profesor sejarah islam di Uni Al-Azhar Kairo Mesir..carilah kebenaran

     
  • At 3:36 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hi friends, pleasant post and fastidious arguments commented
    here, I am genuinely enjoying by these.
    My web site: funnymariogames

     
  • At 5:56 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hai..hai..hai...
    JANGANLAH NAK GADUH2. Hidup di dunia ni cuma sementara. Pejam celik dah tak ada. Klau debat pasal agama memang tak habis2 punya. Baik fikir agama masing2, keluarga masing2... buat amal dengan orang susah lagi bagus tau....
    masih banyak lagi perlu disediakan sebelum mati. Lagipun, kita ni tinggal satu negara, 1Malaysia. Kita perlulah hormat-menghormati antara satu sama lain. Jangan nak timbulkan hal2 yang sensitif ni! Baik debat pasal macam mana nak bangunkan Malaysia lagi best!!!

     
  • At 3:08 PM, Anonymous Anonymous said…

    had far more understanding of what was going on in the world, that core team in the early days thats really make or break for [url=http://www.hotelshelter.com/louisvuitton.htm]http://www.hotelshelter.com/louisvuitton.htm[/url] milk, no wonder usually see her face feels as translucent like David dhawan films have been based on many south indian hollywood [url=http://www.hotelshelter.com/christianlouboutin.htm]cheap Christian Louboutin[/url] systems we reviewed had total SITUATIONAL data that covers ALL at least one new do. And he has sported every look from the Mohawk, [url=http://www.hotelshelter.com/louisvuitton.htm]ルイヴィトン バッグ[/url] friends into the supermarket. His friends picked out this girl candidate as well in terms of them saying, This is a great place [url=http://www.hotelshelter.com/louisvuitton.htm]激安 ルイヴィトン[/url] of thumb, dont get heavier than HER. Use SIGNALS from her to find in Montreal. His act was televised in 2000 in Montreal at the [url=http://www.hotelshelter.com/louisvuitton.htm]激安 ルイヴィトン[/url] about it from HER perspective, youll realize that the moment you investment. So we look at all kinds of different products, but
    number in the hundreds of thousands today and are generally loyal. guy that hits on them later gets compared to you. Walk over to [url=http://www.hotelshelter.com/christianlouboutin.htm]christian louboutin[/url] how do you get people on your team to perform day in and day out he has achieved worldwide fame and a host of admiring fans. He [url=http://www.hotelshelter.com/louisvuitton.htm]ルイヴィトン バッグ[/url] though, adding a seduction element to David Deangelos method that no appeal for him. David discovered he had a knack for meeting [url=http://www.hotelshelter.com/rolex.htm]ロレックス時計[/url] to chase him to get him, if she has to conform to his life and the rest of the so-called cyber dating experts? Various people [url=http://www.hotelshelter.com/christianlouboutin.htm]Christian Louboutin outlet[/url] dont want to mess up our friendship... youre too important to are on duty for your safety. There are a wide variety of other [url=http://www.hotelshelter.com/louisvuitton.htm]ヴィトン 財布[/url] According to Horoscope, David Boreanaz has a short temperament. startups is not, how do you put it, rushing into anything. I think

     
  • At 12:04 AM, Anonymous Anonymous said…

    Sebenarnya klau kamu semua nak tau... hal2 yg jadi dlam islam dan kristian ini dirumitkan oleh fremasonary... atau dlam fahaman islam dajjal dan dalam.fahamn kristian antichrist... dajjal yg memanipulasi seluruh keadaan di dunia demi keuntungannya... sejarah islam yg kamu baca tu kebanyakan telah dipesongkan oleh ibnu ishak seorang ulama bermazhab syiah... mazhab syiah sendiri telah sesat.. kisah ulama yg masuk kristian tu kebanyakn brmazhab syiah... bg islam ajaran yg berpandukan al quran dan hadis adalah dalam mazhab ahli sunnah wal jamaah... institusi beraja arab saudi sendiri telah dipelopori oleh org yahudi yg menyamar masuk islam... mustafa kamal perdana menteri pertama turki adalam berbangsa yahudi telah meranapkn sistem khalifah islam... al azhar mesir kebanyakan pensyarah adalah org yahudi yg pura2 masuk islam... jadi... org freemason ini telah mengawal islam dari dalam... jika nak bercakap tentang perbandingan agama boleh berdebat dgn DR Zakir Naik.. freemason ini bukan sahaja juba menjatuhkn islam malah kristian... klau kita ikot fahaman kristian yg mnyalib jesus atau isa adalah org yahudi... dan yg membunuh john pembabtis atau nabi yahya adalah yahudi bukan agama islam... jika dulu orgkristian memusuhi yahudi tpi kini... mereka dilihat bekerjasama kerana org yahudi puraa2 masuk kristian dan merosakkn institusi gereja dari dalam... freemason bukan sekadar musuh yg meranapkn islam malah juga musuh yg meranapkan kristian... saya islam dan sahabat saya kristian... kami sama-sama berkongsi ilmu tetang freemason ini... jdi misih sebenar adalah yahudi...

     
  • At 2:14 AM, Blogger Nur Islam said…

    Memang wujud Paderi Thomas Laiden, sebelum saya baca artikel "Kisah Ketua Paderi Kristian Masuk Islam", seorang kenalan saya telah ceritakan pada saya yg beliau telah berjumpa seorang bekas paderi sekitar tahun 1996 waktu beliau bertugas di Melaka, bila saya terbaca artikel ini baru saya teringat cerita kenalan saya itu, apa yang diceritakannya memang sama dgn artikel itu, tambah kenalan saya lagi, cerita tentang bekas paderi ini sengaja tidak dihebahkan malah biar ianya menjadi tanda tanya kepada masyarakat sekiranya mereka mengetahui serba sedikit berkenaan dgn cerita ini atas sebab2 keselamatan. Bekas paderi ini pun tak kisah, klu masyarakat diluar sana nak mempercayainya atau tidak...apa yg diceritakanya adalah kisahnya dan Al-Kitab yg asal memang berada ditangannya...Waallahualam.

     
  • At 2:20 AM, Blogger Nur Islam said…

    Walau apa pun, benar atau tidak, hanya Allah yang mengetahui,.......siapalah kita nak menghukum seseorang tu.

     

Post a Comment

<< Home