Membongkar Penipuan Tajuddin Othman Abdullah

Tuesday, July 19, 2005

Kisah sebenar di sebalik artikel

Sumber : http://tranungkite.net/v2/modules.php?name=News&file=article&sid=4563

Assalamualikum kepada semua pembaca Tranungkite.Disini saya ingin berkongsi maklumat dengan saudara2 sekelian tentang Hj Tajudin Yang dikatakan sebagai bekas seorang paderi besar Sabah itu.Artikel saya ini mungkin akan mengundang sedikit kontroversi tetapi bacalah dahulu sampai habis.

Kalau tidak salah saya artikel yang telah saudara Din paparkan itu adalah temubual Hj Tajudin dengan majalah Muslimah beberapa tahun dahulu.Memang semua orang bersemangat bila membaca kisah itu dan rasa marah dan pelbagai lagi timbul di dalam hati.Saya sendiri juga berperasaan begitu.

Sebenarnya sudah lama saya ingin mencari beliau untuk bertemu muka dan mendengar sendiri akan kisah atau pengalaman yang pernah dia tempuh.Memang sikap saya begitu suka mendengar sendiri dari mulut orang yang mengalaminya.

Akan tetapi adakah dapat dipastikan kesahihan cerita Hj Tajudin itu?

Inilah persoalannya.Saya juga baru mendapat cerita ini.Dikatakan bahawa Hj Tajudin ialah seorang yang diragui akan ke"kristian'annya.Beliau dikatakan lahir sebagai Islam.Beliau juga dikatakan tidak mempunyai kad pengenalan (dulu. sekarang mungkin dah ada).Beliau juga disyaki sebagai seorang pelarian.Cerita beliau tentang Vatican City juga membawa beberapa keraguan.

Mengapakah begitu?.Kisah di Vatican City menimbulkan beberapa persoalan antaranya ialah Pope tidak boleh berbahasa Inggeris dengan baik.Jadi apa masalahnya?masalahnya Hj Tajudin juga dikatakan tidak boleh berbahasa Inggeris.Jadi apa bahasa yang dia gunakan ketika berdailog dengan Pope?

Satu lagi kisah yang boleh dikatakan meragukan ialah ketika mana ada satu ceramah dan didalam ceramah itu juga terdapat seorang bekas paderi besar (yg boleh mengampun dosa peringkat antarabangsa) iaitu Hj Ayub.Apabila hendak diperkenalkan Hj Tajudin kepada Hj Ayub, dia dengan wajah yang pucat meminta diri untuk ke tandas.Dan sehingga beberapa lama dia tidak kelihatan maka Hj ayub sendiri yang pergi mencarinya takut-takut pengsan ke apa ke,tetapi tidak berjumpa.

Beliau juga dikatakan pernah mendedahkan tentang Holy Water yang dikatakan akan dapat membuatkan lidah tidak dapat mengucap.Tetapi mengikut Hj ayub Holy Water hanya diberikan kepada org Kristian shj dan bukan kepada selainnya.

Baru-baru ini seorang ustaz telah bertemu dengannya di kedutaan Arab Saudi dan didapati beliau seperti mahu mencari peluang pekerjaan di sana.Secara berseloroh ustaz itu bertanya kepada dia "ada IC tak?" dia terus menunjukkan ICnya.

Dimanakah saya mendapat cerita ini?adakah saya merekanya?Tidak.Saya mendapat berita ini dari MULUT Ustaz Fitri Abdullah sendiri bekas sami hindu yang pernah membuat syarahan di seluruh Malaysia antaranya di masjid Terapung dan Kusza di Trg.Dia menambah lagi yang dia merasa ragu akan kebenaran cerita Hj Tajudin itu dan juga Hj Ayub turut merasakan perkara yang sama.

Jadi perkara ini saya datangkan bukanlah kerana apa.Tetapi hanya sekadar berkongsi.Saya memandang perkara ini sama seperti cerita Ustaz Nursalam al-Hafiz beberapa tahun dahulu.Mungkin untuk cari makan?Segala kesahihan cerita ini saya sandarkan kepada kepercayaan saya kepada Ustaz Fitri yang beliau tidak berbohong.Mungkin kalau ada kesempatan anda boleh bertanya sendiri dengan beliau jika sekiranya beliau ada membuat ceramah berdekatan kawasan saudara. Wallahua'lam
"

18 Comments:

  • At 11:12 PM, Anonymous Anonymous said…

    hahaha...terasa lucu dan melucukan!

     
  • At 3:56 PM, Anonymous Anonymous said…

    bikin malu saja sama islam sendiri (mengundang malu buat2 cerita palsu) syok nya cerita ini di sebar luar. tahukah anda bahawa orang katolik lebih kenal paderinya sendiri. hei geli bikin malu saja. di katakan lagi paderi besar????... amboi BISHOP LAH TU?.. ex Bishop thomas tajudin he he, buat malu sendiri yg herannya dibiarkan saja cerita palsu ini tanpa amaran oleh pihak berkuasa islam. mencari untung disebalik kepalsuan. nah klik website ini http://www.catholic-hierarchy.org/ baru kamu kenal keorganisasian kukuh katolik.

     
  • At 7:44 PM, Anonymous ORG SABAH said…

    blum barapa lama ada lagi kisah ANAK PADERI MASUK ISLAM...

     
  • At 2:35 AM, Anonymous Anonymous said…

    Islam itu suci.Kristian is fake!

     
  • At 12:40 AM, Anonymous Anonymous said…

    memang lucu.. heehee..

    for those who have really known who Jesus is..there will be no doubts anymore.. coz we are an army of LOVE ..he never taught us to kill nor go to war..so wic army do u wanna be in?

     
  • At 6:21 PM, Anonymous Anonymous said…

    hehe..buduh bah drg ni..well gue pn x fhm sebenarnya bagaimana pemikiran mereka ni..

     
  • At 3:31 PM, Anonymous k_oyong@yahoo.com said…

    hahaha...bulih jd bahan lawak ni sama kawan2 karangan dramatik si paderi thomas...

     
  • At 2:34 PM, Anonymous anti-crist said…

    Kau yang lawak.......tahu je cium pelir jesus kenak salib....bodoh

     
  • At 10:56 PM, Anonymous Anonymous said…

    kita tunggu imam mahadi & nabi isa turun ke dunia membawa ajaran sebenar ya. insyallah... allahuakbar... so, for those christs... see you in hell. i am sure we will meet. then, insyallah,,, muslims will say good bye to the Hell after all the sins are forgiven by Allah.

     
  • At 10:46 PM, Anonymous Anonymous said…

    hei,hei,hei!stop it!hahaha...klo saya la kan,saya tak sebodoh mcm korang tuu...sebab sikap saya juga penylidik...so,..persoalan saya, si pembongkar kisah tajuddin ni adakah org islam atau pun diseblk nya?cuma berlakon sebagai konon dirinya itu islam?huuu...org2 kristen yg lain pabila melihatnya palagi..?ada yg kata syok,ada yg geli,..hebat..!!org kristen..memang pandai reka lawak...mengalahkan senario..!!wakakaka....ermm...takpaya la...setakat reka cerita mcm gitu sapa pun boleh saudara....napa tak bongkar penipuan saudara mara ko sendiri?helah ko sendiri napa tak dibongkarkan?klo ko nak kepo menyebok bongkar tentang tajuddin ni pun.. apa ko ingat suma org boleh mkn ngan lakonan ko?hihi,..ada hati lah tuu...sorry je la..klo selama ni ko baru bebual ngan beberapa ekor yg bodoh sedarjat ko tu je..klo ingin sgt bikin lawak tu..ko pi la naik pentas buat ceramah lawak ye....ok,sini saya peringatkan pada beberapa puak-puak islam itu tadi,jgn sesekali terpengaru dgn kata2 dusta atau palsu.selidiki la dulu si pengiririm itu siapa'.ingat!!perkataan seperti:fake dan yg lebih teruk lagi ko katakan cium pelir siapa??paling bodoh!!bersedia lah bahawa sesunggunya apa yg ko katakan itu sama seperti doa.ko hina agama mereka,ko hina nabi.apakah ko juga ingin masuk neraka bersama puak2 kristen itu tadi?saya lihat korang ni perlu diajar lagi.sepatutnya apa yg mereka katakan itu layan je..kenapa mesti kita yg tertekan?si pengirim ni bkn kita tau asal-usul nya?dgn tiba2 nye dia bongkar tentang tajudin,biar lah dia berkata.apa yg sepatutnya dilakukan..kita doa kan mereka agar mereka sedar,moga2 satu saat nanti biar allah taalah sendiri yg membuktikan kebenarannya.saya yakin siapapun kita mesti tak lari dari dosa.oleh sedemikian kita jgn ikut-ikutan hina pada agama lain kerana kita tau yg mereka kafir jadi apapun mereka boleh katakan.sekali lagi saya ingin katakan pada org islam tlng jgn bodoh ye.....

     
  • At 10:51 PM, Anonymous Anonymous said…

    hahaha....memang lucu btl la si pembongkar ni,mengaku dgn nama islam tapi berkata seakan2 'ada udang sebalik batu'.tapi aku sokong sgt dgn seorg pengomen yg terakhir ni.agaknyer..beliau ni seorg yg lebih bijak dr komen2 yg lain,ye laa..apa yg aku lihat drpd apa yg ingin si pembongkar ini kongsikan adalah sunggu tak masuk akal langsung,huu..tak jelas pulak tu.ajuhkan persoalan yg seakan2 tiada kaitan langsung dgn persoaln agama.setelah terbaca penjelasan dan persoalan beliau,terlintas pulak perasaan ragu aku ini.apatahlagi kisah yg beliau terima itu dari mulut seorang bekas sami?hahahaha.....deh!tambi..!yennadaa...?agak2 si pembongkar ni....??terpengaru dgn politik value samy daaa.....poo..ra.....!!mo kasi org kapla pusing kah..?sudahlaa....suuma!org pun tau juga...itu keling punya org arh..ada baaanyak hati busuk.hahahaha...tambi,luh pi cabut lari laa...

     
  • At 10:59 PM, Anonymous Anonymous said…

    SUDAHLAH.. tak patut kita bertelagah gara2 agama.. kita sepatutnya bersyukur kerana mempunyai pegangan hidup masing2 dan bukannya kafir.. tunjukkan BUKTI jika agama kamu menyuruh untuk memburukkan agama yang lain.. jadi jangan ditambah lagi DOSA kamu ya.. bagi yang muslim, cerita En. Tajuddin Othman Abdullah semememangnya TIDAK BENAR dan boleh menimbulkan masalah di negara kita ini, Malaysia.. bagi yang kristian, kamu tahu cerita En. Tajuddin Othman Abdullah ini tidak benar maka senyumlah, maafkan orang ini dan doakan dia agar insaf dengan apa yang telah disebarkannya.. agama kamu telah mengajar kamu untuk mengampunkan orang lain.. jadi tolonglah ya, negara kita ini sudah cukup makmur dan harmoni.. jgn lah kita cuba mencipta sejarah hitam di negara kita ini.. renungkan lah.
    sekian..

     
  • At 10:53 PM, Anonymous Anonymous said…

    'Radical Muslim Malay'..I Love Islam,but Malay is Annoying...Sebab Melayu buruk nama Islam tu..Melayu=Dadah..Melayu=Rogol..Melayu=Buang Anak..Melayu=Kuat Mencarut..Melayu=Rempit...Wahai Melayu,jagalah nama Islam,janganlah disebabkan Melayu,rosak nama Islam tu..

     
  • At 4:51 PM, Blogger Benjy said…

    Aku ni manusia zaman batu ... aku baru lepas tangkap pelanduk di dalam hutan tadi ... kami manusia zaman batu tiada agama .... hehehehe tapi kita sembah pokok saja ... agama kami agama pokok ... tak kisahlah pokok ke apa janji tak buat jahat tak gaduh2 ... hehehehe

    sekadar cerita benjy seorang kristian kerana dilahirkan dalam keluarga kristian dan mungkin islam jiak dilahirkan dalam agama islam :)

     
  • At 10:26 PM, Anonymous Anonymous said…

    At 10:56 PM, Anonymous said…
    Sorry lah ya, Allah itu adalah Jesus Christ yang kamu hina yang akan menghakimi semua manusia. Baca ayat al quran kamu lagi ok.Baca ayat ini "Saudara, Isa Al-Masih akan datang kembali sebagai seorang Hakim Yang Adil. (Hadits Shahih Bukhari 1090).

     
  • At 11:55 AM, Anonymous Anonymous said…

    http://www.scribd.com/doc/97812558/Debat-Ali-Sina-vs-Palestina-Tentang-Israel

     
  • At 10:18 AM, Anonymous Anonymous said…

    [url=http://kaufenviagragenerika50mg.net/]viagra[/url] bestellen viagra [url=http://achat-viagra-pascher.net/]viagra acheter[/url] commander viagra france [url=http://comprarviagragenerico100mg.net/]precio viagra[/url] viagra 25 mg [url=http://comprareviagragenerico50mg.net/]viagra acquistare[/url] viagra dove comprare

     
  • At 8:56 PM, Anonymous Anonymous said…

    wahhhh...ramai juga orang islam yang menyokong pembohongan dan penipuan..ini msti islam kecepot yang tiada ilmu agama,boleh dibezakan orang islam yang ada ilmu agama dan orang islam yang hanya pandai menyalak macam anjing tanpa ilmu agama.untunglah melayu selahirnya trus jadi islam tanpa ilmu,ini yang menyebapkan mengapa melayu terhina.

     

Post a Comment

<< Home